5721
Sök

Montera sidkjolar?

* Klåpare
1 718 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
#1
Håller på och bygger ett eget kjolpaket. Framspoilern är färdig, och snart bakspoilern med. Bilen i fråga används som bruksbil så problemet är att bygga servicevänligt om något skulle hända på vägen...

Så nu frågar jag med risk att framstå som en komplett idiot.. wink Vad är det vanligaste sättet att montera sidkjolar på? Skruvas eller limmas de på plats? Kan man enkelt demontera/montera vid punktering för att använda originaldomkraften? Finns det nån bra lösning?

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Stolt Brynäsare :)
135 Inlägg
28 februari 2008
#2
skruva i hjulhus och limma resten.. sen så har du någon träbit med dig i bilen ifall du måste under me domkraft

1 813 Inlägg
28 februari 2008
#3
skruva i hjulhusen och sen limma med PL 400 finns på tex jula m.m donkraft ha med dej en träkloss som du kan köra upp ena däcket på så du får under donkraften sen byt däck sen hissa ner däcket på klossen igen ut med donkraften och vips du fixa det:P wink så löste jag mitt problem hehe:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!

* Klåpare
1 718 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
#4
Ja jag antog att det var permanent fastsättning som gällde.. Har en bred saxdomkraft som orginal, med fästpunkt i tröskeln. Även om jag får den under bilen så kommer nog kjolen gå hädan.. hmm Det blir en lååång funderare designmässigt för detta...

Tack förresten, ska gå och snida till mig en träkloss. Så enkelt, så smart!

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Mannes
29 februari 2008
#5
Tackar för upplysningar som kommer till min användning snart.
Men jag vill fråga er som har haft kjolar på era bruksbilar en fråga som kommer få mig att framstå som en idiot:

Limmade ni på lackerade trösklar och sparklådor eller slipade ni ned dem innan ni limmade?
Skulle vara bra att veta hur mycket limmet ska bära, om lacksläpp innebär "häng" på kjolen?
Jag tänker på volvos orginal till 740...

106 Inlägg
3 mars 2008
#6
Mannes skrev:
Tackar för upplysningar som kommer till min användning snart.
Men jag vill fråga er som har haft kjolar på era bruksbilar en fråga som kommer få mig att framstå som en idiot:

Limmade ni på lackerade trösklar och sparklådor eller slipade ni ned dem innan ni limmade?
Skulle vara bra att veta hur mycket limmet ska bära, om lacksläpp innebär "häng" på kjolen?
Jag tänker på volvos orginal till 740...

jag popnitade i hjulhusen och i dörrarna och gjorde fäste mellan kjolen och tröskellådan.

Dansar Aldrig Nykter
Onödig Vikt Är Inte Nödvändig Vikt


Sök