6125
Sök

Space plattor

berneke
3 mars 2008
Trådstartare
Tjoho! Har en 740 med ett par 17'' Ace fälgar med 225däck på. Hur breda space plattor behöver jag fram och vad går det på ? tongue

505 Inlägg
3 mars 2008
Hur breda du behöver? Hmm, testa dig fram, finns på biltema för 29.90 per par, finns både 3 och 5 mm.

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

berneke
5 mars 2008
Trådstartare
haha 3, 5mm ? yikes JAg hade 1cm på och det räckte inte tongue

1 062 Inlägg
5 mars 2008
köp 20mm spacers. kostar ca 500kr styck, då är det riktiga som du bultar fast med orginal bultarna. finns på http://www.jbraceparts.se/ eller så köper du ett kit

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
5 mars 2008
berneke skrev:
Tjoho! Har en 740 med ett par 17'' Ace fälgar med 225däck på. Hur breda space plattor behöver jag fram och vad går det på ? tongue

Skriv så mycket som möjligt vad det gäller i ämnesraden.
Ange ET på fälgarna, annars är det omöjligt att tipsa om vilken tjocklek på spacers du ska ha.

Du kan annars själv räkna ut tjockleken på spacers genom att jämföra ET på en originalfälg med det ET som dina nuvarande fälgar har.

1 688 Inlägg
5 mars 2008
TCG skrev:
berneke skrev:

Skriv så mycket som möjligt vad det gäller i ämnesraden.
Ange ET på fälgarna, annars är det omöjligt att tipsa om vilken tjocklek på spacers du ska ha.

Du kan annars själv räkna ut tjockleken på spacers genom att jämföra ET på en originalfälg med det ET som dina nuvarande fälgar har.

Glöm inte att räkna på fälgens bredd, då dina 17tummare är betydligt bredare än plåtisar med orginal-et smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Sök