1: fins en märkning där :an ska vara(ett sträck i fördelaren) sen går det moturs med tändföljden 1342 2:den reglerar olika motstårn tror jag:) ta fram multimeter och mät? 3: kalstarts insprutaren? mvh jim
Kan ge den informationen att LH 2.2 har ingen kallstartsventil utan den fetar på med bränsle istället. Däremot LH 2.4 och Motronic(B230ET) har kallstartsventil.
Detta har jag gjort på den:
*Bytt tankarmatur med pump(nytt volvo orginal i plast) *Bytt backventil på tryckpump *Bytt bränsletrycksregulator *Rengjort jordpunkt på höger fram *Tagit bort fördelarlock och rengjort och kontrollerat OK *Rengjort tändstift(kolsvarta=för mycket bränsle)
Har nyss varit ur med tempgivaren till insprutningen och rengjort den och monterat tillbaka utan framgång. Kan ju vara den men har ingen möjlighet att fixa fram nån nu.
Ny uppdatering nu då. Har provat att byta tempgivaren till insprutningen till en ny från mekonomen men fortfarande samma problem.
Provade även att mäta signalen från lambdasonden och den pendlade så då funkar den väl, vet ju inte vad det ska vara för värden på den direkt.
Bilen har varit hos bilprovningen och gick igenom utmärkt förutom på avgasvärdena och tomgången. Alltså när den står på tomgång så är det precis som på en förgasarmotor med choken utdragen på max när motorn är varm, så illa går den på tomgång men svarar på gas utan problem och går hur rent som helst men vid jämn gas så får den för mycket bensin.
provade att dra ur kontakten till LMM och då gick den sämre och svarade inte på gasen och sen när jag stoppade i kontakten så gick den som en klocka igen i cirka 5-10sek sen va det precis som om nån slog över en knapp å så blir det samma sak igen att den får för mycket bensin.
Har en annan LMM att prova med och ska göra det å se hur den beter sig då, men vad har ni annars för tips??