3902
Sök

Ny styrbox till Saab 93 03-05

Telge Drifting Team
602 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
#1
Någon som vet om man kan köpa en ny styrbox eller göra om den på något smidigt sätt, på 93:an 03-05 tror jag det är. Den sitter ju i stereon så byter du stereon så startar inte bilen :S så kasst....


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 mars 2008
#2
Tror du har missuppfattat det här lite.

Alla enheter i bilen är kopplade till ett "nätverk" där alla enheter kan kommunicera med varandra och tar du då bort en av enheterna så kan det ju som sagt gå åt skogen.

Men åk in till Saab istället och säg till dom att du vill ha bort stereon ur bilen så fixar dom det åt dig ska du se, har svårt för att tro att det inte skulle gå att lösa på något vis.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Telge Drifting Team
602 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
#3
TBOC_Razor skrev:
Tror du har missuppfattat det här lite.

Alla enheter i bilen är kopplade till ett "nätverk" där alla enheter kan kommunicera med varandra och tar du då bort en av enheterna så kan det ju som sagt gå åt skogen.

Men åk in till Saab istället och säg till dom att du vill ha bort stereon ur bilen så fixar dom det åt dig ska du se, har svårt för att tro att det inte skulle gå att lösa på något vis.

Nja.. hoppas du har rätt, men jag pratade med dialekt idag, för jag hade för mig att det var krångel.. Han skulle kolla det, och sedan ringa mig.. efter nån timme så ringde han mig och sa att han hade kollat runt lite, b.l.a. med Pioneer, och dom sa att dom hade byggt en ljudbil av en 93:a för några år sedan, och dom hade fått ta bilen till trollhättan och det hade kostat dom 35000 att bygga om styrsystemet hos nån kille som jobbade med att bygga om styrsystem i bilar. Eller nått d.y.l. Jag hängde inte riktigt med, det var massa oljud i bakgrunden när vi pratade. Men jag ska kolla med Saab iaf..



Sök