5445
Sök

vad har en Laddtrycksvakt för funktion och kan man kopla ur den?

812 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
hej har fått tips om att de kan vara Laddtrycksvakten som krånglar på min 740 tic med b230et.
så min fråga är kan man kopla ur den? såg att den både va elektrisk å vakum styrd!..

tacksam för svar

man lever bara en gång..

1 311 Inlägg
8 mars 2008
den bryter soppa alt. tändning på en motor när laddtrycket stiger över ett angivet tryck, ex.v 0,8 bar för att koppla ur den kan du följa slangen som går från insuget in i kupén och in bromspedalen, där sitter en givare fastskruvad som känner av trycket, drar du ut och pluggar slangen ska den inte bryta men det är en säkerhetsåtgärd för att skydda motorn mot ev. peakar så det bästa är att chippa och höja spärren i boxen.

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

812 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
Corpze skrev:
den bryter soppa alt. tändning på en motor när laddtrycket stiger över ett angivet tryck, ex.v 0,8 bar för att koppla ur den kan du följa slangen som går från insuget in i kupén och in bromspedalen, där sitter en givare fastskruvad som känner av trycket, drar du ut och pluggar slangen ska den inte bryta men det är en säkerhetsåtgärd för att skydda motorn mot ev. peakar så det bästa är att chippa och höja spärren i boxen.

okej men den är chippad å klar..  vet tyverr inte va de e för chipp för de str bara volvo b230et å sen nå nummer på chippet men de är inte org.. nä för de e de som händer att den bryter allt ibland å sen när man släpper gasen så går den igen lr om man pump gasar..  får prova att dra bort den å plugga den så får ja se om de hjälper..  är de inte de så vette fan va de kan vara??! tongue

man lever bara en gång..

Sök