3903
Sök

Kan man koppla så att strålkastarna inte kan lysa om man vrider av tändningen?

1 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
#1
Hojt!
Jag har en Honda Civic 1.5 -87. Lyset på instrumentbrädan tänds inte automatiskt utan man måste vrida om blinkers "spaken". Vilket också måste göras för att dra på helljus.
Problemet är att jag har lyckats glömma lyset på vilket suger slut batteriet. Därför undrar jag om man kan koppla om så att lyset alltid slocknar om man vrider av tändningen.
Har sett att det finns en liten svart grej man kan köpa på biltema som varna med tjut om man glömmer stänga lyset. http://www.biltema.se/products/product. … emId=75845
Må gott!
/Amon

BE*CE
419 Inlägg
7 mars 2008
#2
undrar samma sak fast dock på en audi 80

Volvo R racing

3 650 Inlägg
7 mars 2008
#3
Borde gå, om man drar kablarna till tändningen, alltså direkt från lyset till tändningen och jord


Med-lem
129 Inlägg
8 mars 2008
#4
Som Kesler säger... koppla förbo blinkersspaken och direkt på tändningen istället

Man får aldrig en andra schans att ge ett första intryck.


Sök