6094
Sök

bilen läcker olja efter drivaxelbyte (renault clio -01)

5 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Jaha, så var man här igen då. sad

Glad och nöjd över att höger drivaxel är bytt för nån vecka sen på min clio. Efter det har jag nu upptäckt att det läcker olja på höger sida, ungefär mellan mitten av motorn och hjulet. Jätteskoj. Kan de ha missat/orsakat något på verkstaden eller fortsätter min otur med bilen? Nu ska den dessutom besiktigas på fredag nästa vecka.

Nån som har någon idé?

/Uppsalabilen

.......
2 655 Inlägg
7 mars 2008
bytte koppling på en santa fee för nån vecka sen och då när ja satt tillbaka drivaxeln och testkörde så läckte den då ja parkerade den, de visa sej att när man tog ur drivaxeln och satte tillbaka den igen och då tätade inte packboxen, så vi fick byta den också.

förmodligen samma fel för dej...
Senast redigerat av beemern (7 mars 2008)

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
7 mars 2008
de är nog packboxen som inte håller tätt, de är rätt fort gjort om man är lite händig, dom brukar kunna tåla rätt mycket stryk dom boxarna, så du kan ju ta ut drivaxeln igen kolla packboxen så den är hel o ligger rätt, jag tror dock att den nog ligger lite på sniskan..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
8 mars 2008
Är det något de gjort på verkstad är det bara att åka o klaga... Se dock till så att det verkligen läcker vid drivaxeln så du slipper stå o skämmas...

5 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Hm.. jag har nu försökt titta under bilen utan att hissa upp den. Jag tycker att oljepluggen ser lite grisig/glansig ut, och det är där ungefär det kommer små droppar på marken nedanför. Om det är pluggen, vad måste göras då och kostnad?

Det har väl inget med drivaxelbytet att göra? (Totalt okunnig) Oljan byttes i början av dec på servicen.

Sök