2852
Sök

Audi 2.3 gick på 4 cyl.

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
Tjenare!

Har en audi 100 2.3 92 som inte ville gå som den skulle. Det vart bara värre o värre allt eftersom och igår lessnade ja på det. Problemet var att den bara gick på 4 burkar, men den kom på alla 5 när man kom upp emot 1500-2000 i varv. Sen så varva den upp sig när man koppla ur för o växla upp/ner.

Tog bort alla tändkablar sprayade hattarna med 5-56, likaså me tändstiften, tog bort dom o dränkte dom i 5-56 och sen torka dom rena med trasa. Sprayade likaså hattarna till fördelarn med 5-56 och kabeln mellan fördelare och tändspole(rätta mig med namnen på delarna om jag har fel tongue )

Smörjde även upp gasreglaget i motorrummet med 5-56, tänkte att det kan vara de som var felet till att den varva upp sig när man koppla ur(naturligtvis släpper jag gasen när jag byter växel, så de inte kommer nån o säger att de berodde på att ja inte släppte gasen)

Efter dessa ingrepp så gick den på alla 5 burkar från tomgång och uppåt, gick som den skulle med andra ord.

Så kan någon vänlig själ förklara varför den gick på 4 burkar för att sedan komma på alla 5 när ja närmade mig 2000 varv? Vad av detta jag har gjort kan ha fixat så att den gick som de skulle? Naturligtvis fattar jag att det var dålig kontakt någonstans o de vart fixat när ja rengjorde delarna.. men varför blev de bättre kontakt när ja kom upp i varv?

Kan tillägga att det var överslag i tändkablarna(knäppte i dom) innan jag gjorde rent alltihopa..

Ha de!

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)

Sök