3260
Sök

Saab 900 2.0t -97 död stereo

406 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
Min stereo i min saab har lagt av helt. Har aldrig varit några problem med den innan. Satt och lyssnade på musik. Stängde av bilen, startade den igen efter 2 min och då var den helt död. Varken radio lr cd funkar och det syns inget i displayen. Säkringen är hel. Någon som haft något liknande problem lr kanske vet vad det kan vara för fel?

My way or the highway? I take both sideways

400 Inlägg
13 mars 2008
Prova att byta säkringen ändå. Är det vanlig galssäkring i en hängsäkringshållare?
Mät isokontakterna så att du verkligen har ström.
Du kör på original kablarna lr?

Ride Like You´ve Never Been Hurt

406 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
Allting är orginal, har bytat säkringarna men inte provat spänningen på kontakterna. Ska ta en titt om där är säkringar bak på steroen lr något. Är orginal den med nämligen.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
14 mars 2008
När min stereo la av i min 9000 så var det en kabel som hade ärgat sönder vid "säkrings-plattan" (vet inte vad den kallas) som sitter bakom handsfacket på 9000. Mycket felsökning innan det felet hittades... Det kom bara sådär över en natt så jag trodde det var en säkring först men det hjälpte inte att byta den. Men alltså kabeln som säkringarna går via kan ha släppt, kan vara ett tips. smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

406 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
Ja jag får ta en titt på det en dag när jag känner att jag har tid och ork att bry mig om bruksbilen smile

Sök