4186
Sök

Lacka instrumentbrädan (vinyl)

255 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
#1
Vet någon där ute om det går att lacka vinyl, tänkte lacka om min intrumentbräda. Ska lacka med något som håller färgen kvar å de är min fråga...?

Gå inte förbi den här tråden utan att skriva om du har nå tips=)
Senast redigerat av JolliW (12 mars 2008)

Audi A4 Quattro

264 Inlägg
12 mars 2008
#2
finns nog färg speciellt för vinyl, borde nog finnas lite här å där


863 Inlägg
12 mars 2008
#3
På OK/Q8 Har dom iaf svart Vinylfärg smile

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

336 Inlägg
12 mars 2008
#4
Rekommenderar Auto-K vinylspray. Finns i svart o vitt. Säljs bl a av Mekonomen.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly

255 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
#5
Tack för tipsen:) ska satsa på den som mekonomen säljer.

Audi A4 Quattro

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
12 mars 2008
#6
JolliW skrev:
Tack för tipsen:) ska satsa på den som mekonomen säljer.

och om du inte vill lacka grejerna i "orginal färg" som typ en metallic eller någon anan rolig flake färg så äre bara att matta ner allt me papper, slänga på "rostskydds primer" (gör så du får bättre färstningsyta..)
Sedan på me slipgrund, matta ner den och sedan kan du lacka grejerna i valfri färg.. men dock så kan fortfarande "Det guppiga" finnas kvar eftersom det finns olika typer vinyl inte är helt "raka"..


så kör på vinylspray, funkar kannon, använde det på min mittkonsoll i bilen smile
Mvh Kim


194 Inlägg
13 mars 2008
#7
vanlig sprejfärg för gå bra också bara det är 100% rent! min granne körde på vanlig färg i sin båt och det har hållt sig utan att flagna, det som skiljer vinyl och vanlig sprej åt är att det finns nån speciell olja i vinylfärgen.


Motormontör
437 Inlägg
15 mars 2008
#8
Foliatec ska visst habra prylar oxå för att ändra färg på inredningen.
Själv ska jag klä in inredningen i MX3an med kolfiberlook och textil.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara


Sök