3204
Sök

B 52 15"

336 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
#1
Någon som vet vad där är för effect på en B 52 15"? RMS WATT? Sluten eller portad låda? och hur många liter på lådan det ska vara? Är där någon mer roligt du har o skriva om den så skriv bara på.

//ROE

//
Roe

Team Autohifi!
865 Inlägg
8 mars 2008
#2
Det var en gammal sak du har;) trer det är 10år sen B52 fanns i Sverige.
Vilken bas är det du har? fanns några varianter på dem.


336 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
#3
Yes det är det, fick den av en gammal poppare smile så ska testa den och få ut det fulla av den eftersom vet en som har haft en sån o de spelade helt ok djupbas. Vet inte direkt men kan fixa upp bilder och kolla nograre på den för kan stå någon liten märkning.

//ROE

//
Roe

336 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
#4
4ohm b-52 15-150

//
Roe

336 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
#5
m
Senast redigerat av ROE (15 mars 2008)

//
Roe

21 761 Inlägg
13 mars 2008
#6
Det verkar iaf inte gå att hitta parametrar på deras hemsida. Om den där basen egentligen ska sitta i en färdigbyggd PA låda, så brukar det inte finnas parametrar angivet någonstans.

336 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
#7
Drönirettab skrev:
Det verkar iaf inte gå att hitta parametrar på deras hemsida. Om den där basen egentligen ska sitta i en färdigbyggd PA låda, så brukar det inte finnas parametrar angivet någonstans.

nix men tar 30 sek och mäta om från högtalaren till låda och eventuel längd på port smile va för hemsida var de du har hittat smile

//
Roe

21 761 Inlägg
13 mars 2008
#8
www.b-52pro.com/start.html

Vet inte om de har någon speciell sida för bilbasar dock. Att det står "15-150" kan eventuellt betyda att det är 15" och att magneten väger 150 oz, men det är bara en gissning.

Finns ju de här också www.b52audio.com/eng/home.php men det verkar vara något annat märke.
Senast redigerat av Drönirettab (13 mars 2008)

336 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
#9
Drönirettab skrev:
www.b-52pro.com/start.html

Vet inte om de har någon speciell sida för bilbasar dock. Att det står "15-150" kan eventuellt betyda att det är 15" och att magneten väger 150 oz, men det är bara en gissning.

hmmm ja de kan ju stämma men men får testa mig fram annars.

Men om de nu skulle va pa bas skulle du rekomendera sluten låda då eller de har du ej någon aning om? tack i för hand

//
Roe

21 761 Inlägg
13 mars 2008
#10
Kan inte så mycket om basar till PA system, jag tror att de flesta är gjorda för basreflexlåda och/eller horn. Men om man inte vet parametrarna så är det nog bäst att ha sluten låda, en felberäknad basreflexlåda kan relativt lätt förstöra basen tyvärr.

336 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
#11
tackar tackar!

//
Roe


Sök