5059
Sök

Planad topp mitsubishi lancer 1.6 93:a

801 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
hej. inte så hajj på motorer, så jag har några frågor att ställa. skulle vara väldigt tacksam för svar på dessa. smile jag har fått för mig att trimma bilen lite. och undrar hur mkt effekt ger en planad topp, vet att detta beror på hur mkt man planar, men som sagt en lagom planing som inte sliter ut motorn för fort? hur mycket skulle tas bort och hur mkt extra effekt skulle detta ge? uppskattningsvis alltså, men inga drömsiffror heller. orginal effekten är 115 hkr. NM vet jag ej.

Tacksam för svar MVH Peter

KHRacing
15 mars 2008
Du lär inte märka det direkt & det kostar mera än du tjänar på det.

har du 115 väl inslitna hästar så kanske kanske du får ut 2-3 till - men så kostar det att  köpa in en sotningssats okså för kanske 1000-lappen till din bil.

801 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
okej, varför planar man toppen då? om det bara gör 2-3 hk mer?

1 688 Inlägg
15 mars 2008
Om topplockspackningen gått sönder, så är risken stor att toppen också har slagit sig (blivit skev). Händer detta så är en planing ända sättat ett få den rak igen.

Därför planar man en topp smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

801 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
Losgard skrev:
Om topplockspackningen gått sönder, så är risken stor att toppen också har slagit sig (blivit skev). Händer detta så är en planing ända sättat ett få den rak igen.

Därför planar man en topp smile

okej tongue lär mig fortfarande tongue nåt annan inte allt för dyr trimmning som kan öka effekten något?

KHRacing
15 mars 2008
Roundcube skrev:
okej tongue lär mig fortfarande tongue nåt annan inte allt för dyr trimmning som kan öka effekten något?

Lustgas. smile  såldes kit på Bilsportmässan för bara 4900kr av märket Nos

Sök