Lacka plast

Dr-Kosmos RS'are
17 mars 2008 · 125 Inlägg

Finns det nått speciellt man ska tänka på när man lackar inredningsplast??

Diesel all the way!
Skoda Fabia RS "Weise Edition" (2006)
Kesler
17 mars 2008 · 3 650 Inlägg

Slipa ytan så färgen fäster, och så måste du såklart ha plastfärg. Det måste också vara varmt där du lackar, om du lackar ute nu så kommer det inte bli så bra..

kiiiimpa
17 mars 2008 · 287 Inlägg

nää, enda du behöver göra är att matta ner ytan och sen på med färg:) aa tänk även på temperaturen som föregående sa:P runt 20 grader duger...

Senast redigerat av kiiiimpa (17 mars 2008)

volvo ska de va :)
Volvo 945 turbo "turboskåpet" (1992)
Dr-Kosmos RS'are
17 mars 2008 · 125 Inlägg

Så om jag står i ett lackbås med riktiga element så är det bäst?? ^^

Diesel all the way!
Skoda Fabia RS "Weise Edition" (2006)
m_a_c X40 Nordic
17 mars 2008 · 784 Inlägg

Slipa ner allt med 240 papper gör rent med nått bra tinner/t-röd eller liknande. Spruta på plastprimer på det sen om du vill att de ska hålla en längre tid. Annar så kan du strunta i de. Sen drar du på rätt färg bara.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
Supra_robin
17 mars 2008 · 4 663 Inlägg

gör precis som m_a_c säger   
skulle föredra att använda plastprimer  och  sedan på med några lager av den färg du vill och sedan på med nått lager klarlack smile
Lycka till big_smile
Mvh Robin

streetpirate87 Mångsysslare
17 mars 2008 · 546 Inlägg

Jag höll på med plastdetaljerna på´min bil och höll på att bli galen för alla siliconfläkar jag fick!

Och bäst resultat fick jag när jag slipade ytan med scotteduk sedan tvättade med thinner la på en vända plastprimer, sen la jag på vanlig primer då det inte räckte med bara plastprimer. Efter primer la jag på en till vända plastprimer sen så var det bara att köra på med bra resultat.
Och det är bättre att ta i för mycket för misslyckas du så är risken stor att du blir tvungen att köpa nya inredningsdetaljer att börja om på!

mvh Stefan

Dr-Kosmos RS'are
17 mars 2008 · 125 Inlägg

Tackar för alla tips big_smile Någon som vet ett bra ställe ställe där jag ska inhandla allt detta? 240 papper o tinner vet ja vart, men primer o röd plastfärg

Diesel all the way!
Skoda Fabia RS "Weise Edition" (2006)
streetpirate87 Mångsysslare
17 mars 2008 · 546 Inlägg

Uppsala bilfärg där har du allt du behöver!

Dr-Kosmos RS'are
17 mars 2008 · 125 Inlägg

Schysst, men det gör inget om jag sabbar 1 inredningsdetalj, har dubbelt av allt, till o med bilen tongue

Diesel all the way!
Skoda Fabia RS "Weise Edition" (2006)
streetpirate87 Mångsysslare
17 mars 2008 · 546 Inlägg

Okej! Men för bästa resultat skulle jag ändå rekommendera att du följer mina tips! Kanske finns något annat sätt också! men det var så här jag gjorde den gången det blev bra!

Och lycka till med lackeringen!

rollerrocker
17 mars 2008 · 48 Inlägg

Menar du lackera eller eller sprayburksmåla? Har du lackspruta ska du ha mjukmedel i färgen, då kan du böja å bända grejerna utan att det spricker eller lossnar.....

Dr-Kosmos RS'are
17 mars 2008 · 125 Inlägg

Vette fan, beror på om jag hittar en spruta och ett bås att måla i, men tänkte burk färg, snabbt och enkelt. Men vill ju ha så bra resultat som möjligt^^

Diesel all the way!
Skoda Fabia RS "Weise Edition" (2006)
Ekan_1 glad
17 mars 2008 · 493 Inlägg

det jag vet om interiör plast e att den ofta är lite ojämn ibland. så slipa så de blir jämnt och framförallt matt och så att plasten fäster.  sedan rengjör med thinner tex. grunda osv. sen lacka på bara

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla
Volvo 744 GLE "cabben" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang