5030
Sök

Skillnad på Bmw E34 strålkastare?

12 086 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
#1
På min Bmw har jag halvljus med en liten halvmåne i botten av lyktan, vissa Bmw har inte det? Vad är de bra för och vad finns det för olika varianter? Finns det M-optik på E24 med?

8 156 Inlägg
19 mars 2008
#2
Jag har också undrat vad den har för betydelse. Min morfar hade en sådan på sin BMW.
Antar att det bara är för att det ska se snyggt ut?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Mekaniker
472 Inlägg
19 mars 2008
#3
Det beror på om det är hellaglas eller bochglas om jag inte har fattat fel..

BMW-tok

12 086 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
#4
De med halvmånen är ju helt klart snyggare, ser nyare ut och oftast fräshare. De andra brukar va mer matta, kanske är reflektorn som mattas på de äldre. Har för mig att jag såg bosch stog på strålkastarna när jag satte dit blinkersen.


Sök