4929
Sök

Svänghjul till b230ft?

Nismo
758 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
Hejsan, har en 740 turbo automat men har en manuell låda som ska dit.. De ända som saknas är svänghjul tänkte höra om de måste vara ett b230ft svänghjul eller om de passar med något annat b230 svänghjul? Mycke tacksam för snabba svar!!

Nismo
758 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
Nån måste ju veta big_smile

218 Inlägg
18 mars 2008
Skruva dit och se glad ut du bara tongue

948 Inlägg
18 mars 2008
dubbelmasse svänghjulet från 940 med triggerhål (om du nu har lh 2.4, givare som sitter för svänghjulet)
eh sen har jag hört nått att man kan använda turbodieselns koppling och svänghjul nån som vet mer?

Nismo
758 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
TobbeTT skrev:
dubbelmasse svänghjulet från 940 med triggerhål (om du nu har lh 2.4, givare som sitter för svänghjulet)
eh sen har jag hört nått att man kan använda turbodieselns koppling och svänghjul nån som vet mer?

Tackar, har ett dubbelmasse svänghjul nu. Nu är de bara utrampningslager jag behöver sen blir de och byta, se om vi tar bilen till elmia då wink

948 Inlägg
19 mars 2008
Grundstrom skrev:
TobbeTT skrev:

Tackar, har ett dubbelmasse svänghjul nu. Nu är de bara utrampningslager jag behöver sen blir de och byta, se om vi tar bilen till elmia då wink

ok se till bara att ställa svänghjulet rätt
motorn ska vara "nollad" alltså ettans kolv längst upp och "glipan" som är mellan hålena på svänghjulet ska peka på startmotorn

Nismo
758 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
TobbeTT skrev:
Grundstrom skrev:
TobbeTT skrev:

ok se till bara att ställa svänghjulet rätt
motorn ska vara "nollad" alltså ettans kolv längst upp och "glipan" som är mellan hålena på svänghjulet ska peka på startmotorn

okej smile Tackar

Sök