4738
Sök

polering av metall delar.

296 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
#1
hej.

ska polera upp alla motordelar till våren. grejerna som är blankpolerade har börjat få lite oxid på sig. nu är frågan om det räcker att strycka på Meguiars Metall Polish och sendan polera med duk? poleringen innan är väldigt bra gjort så visst borde det räcka att gå på med duk?

tack i förhand!

ps. ska jag välja autosol eller Meguiars?


1 311 Inlägg
22 mars 2008
#2
börja med 120 papper om det är repor, annars 240 sedan 400 och till sist 600, avsluta med autosol! annars är ett bra tips att köra över med lumpskiva efter 400 pappret!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

296 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
#3
ok, men alltså det är noll repor, det är hur blankt som hellst, det är bara det att det har blivit lite fläckigt, typ oxidering.


bonntrimmare
655 Inlägg
22 mars 2008
#4
para polera me a.s lr meguiars igen så har de löst sej:D

296 Inlägg

Sök