"KLONK" ljud

marven
4 mars 2006 · 551 Inlägg

Hej, Har en civic -89. Precis när bilen har börjat rulla så hörs det ett klonk nånstans bakifrån bilen, det är samma sak när man bromsar.. ibland när man växlar också..

har någon kanske någon aning vad som händer?, (har kollat så det inte finns några lösa delar i bagaget som skapar detta ljud)

MVH Marven

You can't B serious, oh K
Simppi too fast to live, too young to die
4 mars 2006 · 357 Inlägg

känns det nåt på samma gång du hör ljudet? pröva skaka om bakaxeln å se om de e några bussningar eller nåt som gått...ti i först etta bakhjulet å skaka skaka skaka...sen det andra. isf märker du om nåt e fel..

Clinger
4 mars 2006 · 17 Inlägg

Kan också vara stötdämparna, tro det eller ej. Hade samma fel på en golf, bytte ut dom och nu funkar det prima smile

marven
4 mars 2006 · 551 Inlägg

Jag tänkte faktiskt på stötdämparna också. Om det nu visar sig vara felet så köper jag väl stötdämpare så jag kan sänka bilen. 2 flugor i en smäll. Tack för era svar

You can't B serious, oh K
jawaknutte
4 mars 2006 · 3 Inlägg

marven skrev:
Hej, Har en civic -89. Precis när bilen har börjat rulla så hörs det ett klonk nånstans bakifrån bilen, det är samma sak när man bromsar.. ibland när man växlar också..

har någon kanske någon aning vad som händer?, (har kollat så det inte finns några lösa delar i bagaget som skapar detta ljud)

MVH Marven

du har troliligen en  dålig stötdämpare eller bussningarna som dämparna sitter fast med

marven
4 mars 2006 · 551 Inlägg

om det e så att stötdämparen e kass... är det farligt att köra runt eller kan det skada bilen?

You can't B serious, oh K
peternb84
5 mars 2006 · 199 Inlägg

med en dålig stötdämpare kan du få ovälkommna chassirörelser.

Mogge_83
5 mars 2006 · 137 Inlägg

jag tror på att det är nån bussning i bakvagnen som spökar

Brake em' down like a shotgun !!!
daniel_k3 Bilförsäljare
5 mars 2006 · 51 Inlägg

¨bussning, låter till 90% som ett bussnings problem,,

Daniel Birgersson, S2000
Tidigare Bilar
Audi A3 1,8 T (S - line) , 9-3 Aero
Honda S2000 (2003)
znapz Why We Are?
5 mars 2006 · 38 Inlägg

hm.... ryckla på hjulen! på min gamla civic uppstod ett "klunk" ljud när ja bromsa/svängde/ m,m
d va ett lager som bara behövdes justeras lite:) bak!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang