4298
Sök

Spackel hjälp

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Tjenare!

Jag har börjat spackla om mina kjolar och så över skarvarna som blir upp mot dörrarn och så. Och det finns bilder på det på mitt galleri, då fick jag ett gästboks inlägg av Nanos_ som varnade mig för att spacklat nog kommer spricka när jag slår igen dörrarna och så. Det är plast spackel och på burken står det " Motstår vibrationer ". Så jag tänkte att det nog kommer funka. Men hur är det egentligen ? Kan det spricka ?

Mvh TritoN

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Avstängd
519 Inlägg
25 mars 2008
plast spackel? glasfiberspackel så ska de hålla...tror inte de håller me plast spackel hmm vet inte säkert..men glasfiber är starkare å spricker inte så lätt tongue
Senast redigerat av volvo_nicke3 (25 mars 2008)

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
25 mars 2008
Satsa på att göra de ordentligt tror inte plast spackel klara dom smällarna som kan bli  de du kan göra om du inte vill göra om allt jobb är att slipa ner kjolarna en del sen lägger du på polyester epoxy och glasfiber matta/väv, detta brukar oftast gå under namnet " båtplast " och de har funkat bra på en polares bil o klara mkt vibrationer.. lycka till hur du nu än gör smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Aa okej, tur att jag inte har gjort så mycket än då tongue Har bara  börjat lite lätt wink Då blir det att köpa glasfiber spackel, den där sista där lät så jobbigt xD

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Sök