5916
Sök

Mappning av bilen

Dann3
25 mars 2008
Trådstartare
Inte så bra på detta därför jag ställer frågan big_smile

Nu är dey såhär att en kille sa att jag skulle mappa bilen osv och vi säger såhär att jag kommer med bilen till ett ställe där dem mappar bilar. Hur går allting det här till med mappning och inkoppling osv och vad brukar det kosta? Ger det mer effekt mappning eller behövs det inte göras när bilen går allmänt bra ändå?

Ja hoppas någon kan berätta lite närmare om det!

/danne

Forummoderator
10 576 Inlägg
25 mars 2008
Vad för bil? vad för styrsystem?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

224 Inlägg
25 mars 2008
Mappa gör man tex om man ändrat nått i bilen tex satt dit större turbo, spridare mm
då ställer man in programet i bilen till denna hårdvara.
man kan även mappa bilen för ett specefikt bränsle tex E85,
Mappa gör man för att ändra nått i det befintliga programmet i bilen,

ska man mappa tex hos en firama med bänk och landsväg körning så går det nog närmare 10.000:- beroende på firma

såg att du kom från Markaryd gör jag med, min bil är mappad och jag använder mig av Nira i min bil. big_smile
Senast redigerat av MST4 (25 mars 2008)

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

761 Inlägg
25 mars 2008
Dann3 skrev:
Inte så bra på detta därför jag ställer frågan big_smile

Nu är dey såhär att en kille sa att jag skulle mappa bilen osv och vi säger såhär att jag kommer med bilen till ett ställe där dem mappar bilar. Hur går allting det här till med mappning och inkoppling osv och vad brukar det kosta? Ger det mer effekt mappning eller behövs det inte göras när bilen går allmänt bra ändå?

Ja hoppas någon kan berätta lite närmare om det!

/danne

Gäller det calibran så kan du lägga dom planerna på is... Det är en sugmotor så det ger inte så mycket...

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Sök