vad är det som låter? CPU fläkten brukar inte låta så mycket.. du har troligen en chassifläkt som är full med damm samt resten av datorn också.. öppna burken och damsug FÖRSIKTIGT, var rädd om moderkortet.. sen ska du se att det blir bättre!
Vadå CPU fläktar brukar vara tysta!? De är de som låter ffs! Jag har
1x200m (3 valbara rpm)(Antec orginal) 1x140mm 3x120mm (3 valbara rpm)(Antec orginal) samt nätagg som inte skall överstiga 20,1 Db
Det som VRÅLAR i min burk är min cpu kylning, en Intel orginal till E6600 CPUn (skall bytas så fort jag orkar) Min burk är som sagt tyst bortsett från cpu kylningen och med alla fläktar på "low rpm" så håller jag ca 23 grader i chassiet med ca 22 grader i rummet.
Så byt till större fläktad= lägre rpm = mindre ljud. Samt en effektivare CPU kylning. Har du ett kasst chassi så bör du även byta det för att få bättre genomströmmning. Själv har jag Antec Ninehundred vilket är KANON! Kan rekomenderas Lycka till! //Johannes
Ta bort sidan på datorn och kolla vad som lever om mest. mitt tipps ligger också på att blåsa ren den med tryckluft.. Från alla vinklar och hörn.. bara att brassa på.. det ska datorn tåla.
Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.