3270
Sök

Startproblem Volvo 740 -92

3 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
#1
Hej

Min gamla härk vill inte starta. När jag vrider nyckeln till läge två så går varvräknaren upp till 2500 RPM och ett relä börjar brumma vid säkringsboxen. Då jag vrider till läge tre så händer inget utan att relät slutar brumma, vilket det också ska göra för allt ska väl kopplas från när man ska starta.

Har jag två fel eller vad har hänt. Några förslag till felsökning? Någon som varit med om något liknande?

MVH, P

Överladdad!
530 Inlägg
25 mars 2008
#2
öppna motorhuven och kolla så motor sitter kvar tongue

nej men kolla vilket relä de är som spökar byt ut de..

gå in på http://forum.740klubben.se/index.php annars och kolla lite där kan de finnas lite vettigt smile

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

4 001 Inlägg
25 mars 2008
#3
prova att byta batteri eller ladda det.

eller startkablar
Senast redigerat av kolvas (25 mars 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

3 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
#4
Hej och tack för svaren.

Det första jag gjorde var att koppla in batteriladdaren men den gav nästan ingen laddström så jag antog att batteriet var OK.

MVH, P

4 001 Inlägg
25 mars 2008
#5
Det första jag gjorde var att koppla in batteriladdaren men den gav nästan ingen laddström så jag antog att batteriet var OK.

det är inte säkert, batteriet kan vara kass ändå

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

3 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
#6
Jag hade lös batteriet och rengjorde polerna samt lossade reläna som sitter vid säkringsboxen för skrapa och rengöra kontaktytorna. Efter det så startade bilen, varför vet jag inte. Hade jag varit smart hade jag provat en sak i taget, vilket jag ska göra om det händer igen.


Sök