3266
Sök

Vad menas med en basreflex låda ?

1 302 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
#1
Som topic lyder vad menas med en basreflex låda ?

Är en sådan låda bättre än en sluten ?

Kan inte så mycket om bil ljud. hmm

Mycket taksam för svar wink


trucken
563 Inlägg
26 mars 2008
#2
en basreflexlåda spelar oftast högre än en sluten dåden använder energin inuti lådan som förstärkning.men en sluten har oftast snabbare transient svar. är lättare konstruerad och har gämnare kurva. vilken låda man skall ha beror på basen och till vilken bil lådan skall sitta i och vilken musikstil du kör med. sådet finns ingen låda som är den bästa.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

8 156 Inlägg
26 mars 2008
#3

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)


Sök