4454
Sök

Tips på ljudbyggen till kombi!!!

336 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Jag skulle behöva lite tips och idéer på hur man skulle kunna bygga upp ett ljudbygge i en kombi. Det ska ej se exstremt ut med massa glasfiber osv. utan ska vara enkla men snygga lösningar som ser brutala ut.

(Det jag ska förmodligen använda mig av är 2 st 15", 2 steg, 2 batteri, 8-20 st 6,9. Ifall ni har någont liknande med dem grejerna så skulle de vara riktigt najs. Men upp med andra tips med om ni har för där e kanske någon som e najs som man kanske kan använda sig av smile

Lägg upp bilder eller försök förklara på enklaste sätt.


Tack i förhand!
Senast redigerat av ROE (29 mars 2008)

//
Roe

Team Autohifi!
865 Inlägg
29 mars 2008
#2
Vad har du för bil?
Är det A6:an?

Vad ska du göra med bygget? -Tävla? poppa på stan? eller eget lyssnande?


6 851 Inlägg
29 mars 2008
#3
Du har samma kaross som jag har.
Du kan ju kolla hur jag har gjort..fast den är inte så brutal direkt.
Senast redigerat av TT-Avant (29 mars 2008)


Dagdrömmare
2 836 Inlägg
29 mars 2008
#4
Icke utställnings modell
https://www1.garaget.org/archive/52381/46528/46528-744003.jpg


336 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
#5
MrCalle skrev:
Vad har du för bil?
Är det A6:an?

Vad ska du göra med bygget? -Tävla? poppa på stan? eller eget lyssnande?

japp det är a6 som det ska göras i. Dema/raggarbass.

//
Roe

336 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
#6

kanske inte så brutalt ihellet tongue men praktiskt smile

//
Roe

336 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
#7
TT-Avant skrev:
Du har samma kaross som jag har.
Du kan ju kolla hur jag har gjort..fast den är inte så brutal direkt.

men det var najs smile dock måste jag bygga på höjden för att få plats smile

//
Roe

6 851 Inlägg
29 mars 2008
#8
ROE skrev:
TT-Avant skrev:
Du har samma kaross som jag har.
Du kan ju kolla hur jag har gjort..fast den är inte så brutal direkt.

men det var najs smile dock måste jag bygga på höjden för att få plats smile

Varför bygga på höjden?
Skall du ha kvar reserv hjulet?


336 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
#9
TT-Avant skrev:
ROE skrev:
TT-Avant skrev:
Du har samma kaross som jag har.
Du kan ju kolla hur jag har gjort..fast den är inte så brutal direkt.

men det var najs smile dock måste jag bygga på höjden för att få plats smile

Varför bygga på höjden?
Skall du ha kvar reserv hjulet?

nix de kommer åka men förmodligen ej pågrund av djupet utan på vikten. Måste lätta så mycket så möjligt där bak vill ej ha en bil som stegrar ;D

//
Roe

6 851 Inlägg
29 mars 2008
#10
Ut med baksätet och bygg då om du inte vill ha tyngd bak..Lika så skall du bygga i glasfiber då detta kommer göra bygget mycke lättare.
Den bil du har kommer att stegra sig vid lite gaspådrag, hur du än bygger i den. Det är så dessa karosser (C4) funkar.

PS. du har ca 90L bara i reservhjulsbaljan + att du har utrymmet under golvet,totalt mer än 150L. Så du bör få plats med med 2x15" bara där.
Tänkte att du måste bygga på höjden för att få plats...


336 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
#11
TT-Avant skrev:
Ut med baksätet och bygg då om du inte vill ha tyngd bak..Lika så skall du bygga i glasfiber då detta kommer göra bygget mycke lättare.
Den bil du har kommer att stegra sig vid lite gaspådrag, hur du än bygger i den. Det är så dessa karosser (C4) funkar.

PS. du har ca 90L bara i reservhjulsbaljan + att du har utrymmet under golvet,totalt mer än 150L. Så du bör få plats med med 2x15" bara där.
Tänkte att du måste bygga på höjden för att få plats...

hehe ska baksätet ut så ska minst 8st 15" in smile och det är ej aktuellt just nu eftersom nästa uppgradering av ljud kommer förmodligen bli 18" eller en tunnel med 10".

men glasfiber bli mer tyngd i mitt fall eftersom jag måste hur som ha kicker uträknade låder under så de ände de skulle gjort är att runda till kanterna smile

Jo självklart kommer dem röra på sig bakåt som du säger men de blir lite överdrivet när ett par 16" ljus slår i de stora ljulhuset och ser ut som där skulle gå in 22" fram smile så all onödig vikt får man ta bort. Men de ska nog gå bra annars bygger man bara om dämparna så de kommer lösa sig hur som. Men helt vill jag ej börja klydda med dämparna så de kommer ju inte bli det man siktar på.

Låderna kommer vara på ca 130L vars så jag kommer ju gräva ner mig till de första men inte ända ner till reservljulet.

Platsen fixar sig nog men problemet som sagt jag har just nu är hur det ska se ut när allt är på plats.

//
Roe


Sök