5714
Sök

Vilken turbo till 1,8T 300Hk ? K04 eller inte ?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Tjernare, har hört att K04an ska vara god för över 300hk men även att den ej pallar mera än upp mot 250-260, så nu är frågan vad jag ska sattsa på, då det börjar bli dags att beställa ny snurra.

Mvh Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 mars 2008
Till Audin?  i så fall bejhöver du nog byta grenrör med för att komma till 300hk, det är väldigt litet i original.

Generellt monterar man inte en turbo på bilen med 100% överkapacitet så att hitta 300hk med originalturbo är sannolikt inte görbart

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Egenföretagare
2 496 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Till Audin?  i så fall bejhöver du nog byta grenrör med för att komma till 300hk, det är väldigt litet i original.

Generellt monterar man inte en turbo på bilen med 100% överkapacitet så att hitta 300hk med originalturbo är sannolikt inte görbart

För det första så har jag beställt nytt grenrör men det är inte relevant med frågan.

För det andra så är K04an inte en orginal turbo. K03 sitter det orginal och den ska inte palla mera än strax över 200 har jag hört.

mvh Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Sök