7009
Sök

Praktisera genom Arbetsförmelingen?

8 156 Inlägg
11 mars 2008
Det där är ett knep som många företag väljer att använda sig av idag. Inget ovanligt.
Det ger ju en konkurrensfördel för dom som är inskrivna vid arbetsförmedlingen och företaget sparar lite pengar (på samhällets bekostnad).

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Mekaniker
472 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Det där är ett knep som många företag väljer att använda sig av idag. Inget ovanligt.
Det ger ju en konkurrensfördel för dom som är inskrivna vid arbetsförmedlingen och företaget sparar lite pengar (på samhällets bekostnad).

Ja och på arbetstagarens bekostnad. Kul att få ca 4000:- i månaden liksom

BMW-tok

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
11 mars 2008
BMWKimmo skrev:
Phaetoon skrev:

Ja och på arbetstagarens bekostnad. Kul att få ca 4000:- i månaden liksom

Eller 1080kr i månaden wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Mekaniker
472 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Ja det går ju inte leva på..

BMW-tok

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
11 mars 2008
nej och socialen fick man inga pengar ifrån heller fast man jobbade heltid!!! för dom slantarna och dessutom skötte sig exemplariskt.

Nej både AF och socialen kan dom skrota, dom gör ju ingen nytta ändå.

Eller rättare sagt: Dom har aldrig gjort någon nytta *för mig*, lika bra att förtydliga det så ingen tar illa åt sig tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Mekaniker
472 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Ja jag har som sagt varit arbetslös i tre månader nu och har inte fått några pengar än. Hur har dom tänkt att man ska betala sina räkningar? Inte konstigt att folk bedriver olagliga verksamheter osv..
Senast redigerat av BMWKimmo (11 mars 2008)

BMW-tok

Mekaniker
472 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Nu har jag gjort som jag tänkte och måste säga att det lönade sig. Fick 6 månaders provanställning med hyffsad lön smile Böjar den 1/4 smile

BMW-tok

1 079 Inlägg
24 mars 2008
grattis, tur du stod på dig

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
25 mars 2008
BMWKimmo skrev:
Nu har jag gjort som jag tänkte och måste säga att det lönade sig. Fick 6 månaders provanställning med hyffsad lön smile Böjar den 1/4 smile

Bra! Du ser, de försöker med allt och kan knepen.. men man skall fråga sig själv vad man kan bidra till företaget - därmed vad man är värd för dem. Har de ingen annan på tur, kostar det väldigt mycket pengar att söka nytt folk. Vips, så är oddsen lite bättre. smile

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Mekaniker
472 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Tackar..

BMW-tok

Sök