Tjena. har en strömbrytare hemma som har en diod i. den har 3 st stift som man kan ansluta till. hur vet jag var jag ska ansluta + kablen och vilken som är jord. vad är då den 3:e utaget till?
Är små märken på din strömbrytare om vars du ska koppla in kablarna. 3:e uttaget är också + och är till för att dioden ska lysa när du slår på neonet eller vad du nu ska koppla in
Stiftet märkt "power" eller "+" ska ha ström från batteriet. Stiftet märkt med en lampa eller "acc" ska anslutas till din förbrukare. Stiftet märkt "ground" eller "-" eller den "uppochnervända julgranen" kopplas till jord.
De flesta brytare är gjorda likadant: när den är bruten så sitter + överst och jord nederst.
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.