5213
Sök

RKUB-kabel i udda färger?

8 156 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
#1
Jag ska fixa elsystemet i ett par bilar och tänkte att jag skulle passa på att gå upp en eller ett par dimensioner i kabelarea. Men jag skulle vilja följa original-elschemat när det gäller färgkodningen.
Har inte hittat någon som säljer brun, grått och vitt än (för inomhusbruk finns dom ju)
Svart, Röd, Gul, Grön, Blå finns på Biltema/Elfa så dessa färger är redan klara.
Får kanske ta till sprayburken? Eller täcka kabeln med krympslang av rätt färg.

Iaf. Jag är öppen för förslag? Någon som vet någon som säljer rkub-kablage i udda färger?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

719 Inlägg
1 april 2008
#2
Här har dom dom felsta färger... ingen hel svenska sida dock. http://www.foerch.se/ProductDetails.asp … pid=372005

live free, die young.

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
1 april 2008
#3
Om du har möjlighet, statsa på lite dyrare förtent kabel så kommer kabeln att hålla sitt låga kontaktmotstånd längre. Jämför med fördelen med galvaniserad plåt mot vanlig...

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

4 554 Inlägg
1 april 2008
#4
måste du ha just rkub? elfa har t ex FKUX i fler olika färger och den är dessutom förtennad så de inte bildas oxidationer som leder till dålig kontakt

* Klåpare
1 718 Inlägg
2 april 2008
#5
Mekonomen i Linköping (och alla andra orter wink ) har rkub i färgerna
Svart
Blå
Mörkbrun
Vit
Grå
Gul
Röd
Grön
Lila
Ljusblå
Orange
Rosa

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

8 156 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
#6
loudness skrev:
måste du ha just rkub? elfa har t ex FKUX i fler olika färger och den är dessutom förtennad så de inte bildas oxidationer som leder till dålig kontakt

FK:n är väl mer för inomhusbruk? Har inte hundra koll på kabelstandarder.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
#7
Gulmun skrev:
Mekonomen i Linköping (och alla andra orter wink ) har rkub i färgerna
Svart
Blå
Mörkbrun
Vit
Grå
Gul
Röd
Grön
Lila
Ljusblå
Orange
Rosa

Trevligt. Hade inte Mekonomen i tankarna. Tack så mycket!
Kollade bara biltema, micro och elfa och några till.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)


Sök