Rätt slutsteg till basen !

bufffe
1 april 2008 · 51 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Pioneer gör också riktigt bra saker.

Om du nu fick Välja vad skulle du ta det hos DLC för 1970 kr
eller det Pioneer för 2498  ??

Tack annas för all hjälp

The only difference between men and boys is the price of the toys
andreas_gbg_
2 april 2008 · 1 634 Inlägg

Du får länka till det slusteget. Antagligen hade jag valt dls-steget. Detta digitala monoblock verkar trevligt också,  Pioneer GM-7400M Monoblock finns hos Nardik. Jävligt snyggt också. Jag hade nog satsat på det, eller det som kostade några hundralappar till (om jag var dig:)). Pioneer är iaf ett märke du kan lita på som ligger i toppen inom bilstereo.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
bufffe
2 april 2008 · 51 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Du får länka till det slusteget. Antagligen hade jag valt dls-steget. Detta digitala monoblock verkar trevligt också,  Pioneer GM-7400M Monoblock finns hos Nardik. Jävligt snyggt också. Jag hade nog satsat på det, eller det som kostade några hundralappar till (om jag var dig:)). Pioneer är iaf ett märke du kan lita på som ligger i toppen inom bilstereo.

Mvh Andreas

En fråga till innan jag ska köpa nu För det står mellan Det du tipsa om DLS CA12 För 1970kr
och det andra är Pioneer GM-8400M 2500kr! men det jag undrar lite över till största delarna är att på
DLS CA12 Finns det jätte många inställningar T.ex. Subsonic, phase och LPF? gör dom någon jätte stor skillnad på om man vrider på dom ?  PÅ Pioneer finns det bara LPF och den där kontrollen för att ställa något med bass!   Tack annars för all hjälp och ni andra får också komma med vilket ni tycker hade väl tänkt beställa vid 11 tiden så säg till innan lol

Mvh Bufffe big_smile

The only difference between men and boys is the price of the toys
andreas_gbg_
2 april 2008 · 1 634 Inlägg

Du menar inte GM D8400D för 2695kr? Är lite finare anslutningsterminaler på detta steget än dls-steget, medans dls-steget är avsäkrat med 60A mot Pioneers 50A.

Du får länka till det andra steget annars.
Det kan vara bra med de inställningar som finns på dls steget ja, men har man en lite dyrare huvudenhet brukar man kunna göra de inställningarna på den.

Du kommer säkert bli nöjd med vilket som om du väljer mellan Pioneer och dls.

Mvh andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
bufffe
2 april 2008 · 51 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Du menar inte GM D8400D för 2695kr? Är lite finare anslutningsterminaler på detta steget än dls-steget, medans dls-steget är avsäkrat med 60A mot Pioneers 50A.

Du får länka till det andra steget annars.
Det kan vara bra med de inställningar som finns på dls steget ja, men har man en lite dyrare huvudenhet brukar man kunna göra de inställningarna på den.

Du kommer säkert bli nöjd med vilket som om du väljer mellan Pioneer och dls.

Mvh andreas

Joo alltså menna Pioneer GM-D8400D  fast om man går in genom klicka på länken står det att det är
ett Pioneer GM-8400M  Fast det jag mennar är det för 2695kr där står att det också klarar 60A !

Fast en sak jag märkt nu e att DLS steget du vissa mig det är ju inte monoblock ju ? du kan ju koppla in 2 högtalare till den ?  En anna sak rätt mig om jag har fel nu ! är att DLS slutsteget kan du spela både låg och högpass medans Pioneer verkar bara vara till för bas alltså låga  toner?


Mvh Bufffe

The only difference between men and boys is the price of the toys
andreas_gbg_
2 april 2008 · 1 634 Inlägg

hehe, ja angående pioneeren hade du visst rätt. Men DLS steget är et monoblock, det är bara dubbla anslutningar för att underlätta inkoppling av 2st basar.

Jo jag såg nu att pioneer-steget var avsäkrat med 60A, det var nog det mindre jag tänkte på innan.

Jag får ju anses vara lite partisk till dls favör iom att jag är sponsrad. MEN i detta läget hade jag faktiskt hellre kört på pioneer-steget då det ser mer påkostat ut, speciellt vid just anslutningsterminalerna, sedan ser det ju helt klart snyggare ut, däremot hittar jag inget flerkanals-steg i samma utförande vilket är lite tråkigt då man gärna kör samma serie/utseende på slutstegen om man skall ha flera. Samtidigt får vi tänka på att Pioneer-steget kostar 700kr mer än dls. Det mindre utav det intressanta pioneersteget kostar å andra sidan bara 200kr mer och får anses mer jämlikt med dls-steget, dock med lägre avsäkring, angående "watten" då kan du lägga märke till att dls anger vid 13,8v medans pioneer anger effekt vid 14,4v. Jag har då aldrig haft 14,4v på min voltmätare vi spelning med motorn igång, snarare 13,4v. Detta är lite missvisande. Båda anger 400wrms i 2 ohm, men pioneer-steget för 2200kr ger lite mindre än dls ca12.

I slutändan är det du som bestämmer. Som sagt, vilket du än väljer av dessa steg så kommer du bli mer nöjd än om du väljer ex Shark8000 med 2000W eller mds osv....

Lycka till.
Mvh

Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
bufffe
2 april 2008 · 51 Inlägg

Tack för hjälpen! men ska nog sova på saken så skriver jag i morgon vad det blev smile så kommer jag med ett litet projekt sen smile !  Och Extra tack till Dig Andreas tongue

Mvh Viktor

Senast redigerat av bufffe (2 april 2008)

The only difference between men and boys is the price of the toys
andreas_gbg_
3 april 2008 · 1 634 Inlägg

Va blev det nu då? smile

Numera Saab 9-5 Aero -00
bufffe
4 april 2008 · 51 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Va blev det nu då? smile

Det blev det du tipsa om först! DLS CA12

Han på nårdik sa att DLS CA12 hade bättre delningsfilter m.m. Och att det andra hade max effekten på 14.6 v eller vare nu va! alltså det du sa ! 


Skulle få allt nu på Tisdag smile Men de va jävligt schysst på Nårdik ! 
Men tack för all din hjälp! Hojtar till när Om bygget av bmw'n kommer! cool

Mvh Bufffe

P.S somnade igår innan jag skulle ringa så kunde ej köpa igår lol D.S

Senast redigerat av bufffe (4 april 2008)

The only difference between men and boys is the price of the toys
andreas_gbg_
4 april 2008 · 1 634 Inlägg

hehe. okej. Jo jag har hört mycket gott om Nardik. Pma mig mig om du behöver hjälp eller tips osv.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang