6769
Sök

Vad ska jag driva med mitt nya alpine mrv-f450 ?

50 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
Hej jag kom hem igår från en 1,5v lång vistelse i New york där jag köpte ett slutsteg (alpine mrv-f450) Fick det för 269$ så jag är nöjd, lyssnade lite på det i butiken med olika högtalarlösningar och gilla det.
Kör nu en volvo 740 och har i den lite mds prylar som jag har växt ifrån. Ska därför nu bygga om det helt dels för att jag inte klarar av att åka runt med prylarna jag har och i lite utbildnings syfte då 740 är ganska lätt att bygga,dra kablar i o.s.v.

Jag har funderat på dessa prylar:
Framsystem: DLS C36 (3vägs) (Vore kul att bygga ett sånt) Tänkte sätta basen i en låda där facket är längs ner på dörren och midden i org hål och disk på int brädan riktandes uppåt. 

Baksystem: Något DLS mellan reg vet ej dock vad tänkte sätta dom på varsin sida av basen bakom ryggstöden.

Bas:
Phoenix Gold R 10, 12?
Cerwin Vega V-Max 10?
DLS W710,W712,MW110?
Pioneer: TS-W306C,  TS-W306DVC?

Som ska sitta i hatthyllan med låda under sig.

Vilka av dessa tror ni spelar bäst med mitt steg, är ute efter fin o snärtig bas. Vill inte har något mds dunk utan finlir.

Alla förslag, bygg konstuktioner och egen erfarenhet är varmt välkommna!

Har en buget på ca 2000kr fram 1000bak 1500kr bas.

MVH / David

Driver
2 111 Inlägg
7 mars 2006
Enis.E skrev:
Hej jag kom hem igår från en 1,5v lång vistelse i New york där jag köpte ett slutsteg (alpine mrv-f450) Fick det för 269$ så jag är nöjd, lyssnade lite på det i butiken med olika högtalarlösningar och gilla det.
Kör nu en volvo 740 och har i den lite mds prylar som jag har växt ifrån. Ska därför nu bygga om det helt dels för att jag inte klarar av att åka runt med prylarna jag har och i lite utbildnings syfte då 740 är ganska lätt att bygga,dra kablar i o.s.v.

Jag har funderat på dessa prylar:
Framsystem: DLS C36 (3vägs) (Vore kul att bygga ett sånt) Tänkte sätta basen i en låda där facket är längs ner på dörren och midden i org hål och disk på int brädan riktandes uppåt. 

Baksystem: Något DLS mellan reg vet ej dock vad tänkte sätta dom på varsin sida av basen bakom ryggstöden.

Bas:
Phoenix Gold R 10, 12?
Cerwin Vega V-Max 10?
DLS W710,W712,MW110?
Pioneer: TS-W306C,  TS-W306DVC?

Som ska sitta i hatthyllan med låda under sig.

Vilka av dessa tror ni spelar bäst med mitt steg, är ute efter fin o snärtig bas. Vill inte har något mds dunk utan finlir.

Alla förslag, bygg konstuktioner och egen erfarenhet är varmt välkommna!

Har en buget på ca 2000kr fram 1000bak 1500kr bas.

MVH / David

Nardik.se s'ljer justnu DLS R36 Reference för strax under 2000 iaf..kostar vanligtvis 3000...tips. Dvs riktigt trevägs system.Framsystem.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

50 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
joo har funderar på det ser ut av att vara av äldre modell men det har ju ingen betydelse är ute efter välljud inte att det ska se bra ut även om det inte är helt fel om det går att kombinera. Borde ha tagit med de på listan men glömde :S
Någon som har lyssnat på de?

Driver
2 111 Inlägg
7 mars 2006
Enis.E skrev:
joo har funderar på det ser ut av att vara av äldre modell men det har ju ingen betydelse är ute efter välljud inte att det ska se bra ut även om det inte är helt fel om det går att kombinera. Borde ha tagit med de på listan men glömde :S
Någon som har lyssnat på de?

Kanon ljud...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

50 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
om man jämför dem med c36 för 2199kr så vad tror du då ?

Driver
2 111 Inlägg
7 mars 2006
Enis.E skrev:
om man jämför dem med c36 för 2199kr så vad tror du då ?

Ej hört så kan ej uttala mig.

50 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
okej men det är ju en värre serie så bör ju vara bättre :?

2lateuloose
543 Inlägg
9 mars 2006
Skit i & ha ett system bak.. kör dubbla fram istället smile
Jag tycker system bak förstör ljudbilden!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

50 Inlägg
9 mars 2006
Trådstartare
Joo det ska jag skita i men har bara plats för ett sad Och har samtalat med blekingebilradio och han mena på att det är svårt för en nybörja att lyckas få till ljudet och eftersom jag själv placerar mig i den kategorin så har jag bestämt mig för att köra ett 2vägs system. Basen är redan beställd vart en polk tia som jag fick för bättre pris (899kr) så kvarstår bara ett framsystem. Tycker personligen att det verkar lite med endast ett par fullregister elementet i en hel bil men tydligen ska ju det räcka om man köper rejäla prylar.

Lite hjälp på framsystem 2vägs skulle uppskattas! Har sneglat på DLS PS6 och MS6A vad tror ni om de?
Mvh David

2lateuloose
543 Inlägg
9 mars 2006
ett 2-vägs räcker fiint!.. många tävlar just bara med två-vägs för att det är ett problem mindre!!
är inte hundra på dom olika DLS kiten men satsa på det dyraste du har råd med .. tror inte du ångrar det!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

50 Inlägg
10 mars 2006
Trådstartare
Tror det blir den nyaste MS6A kostar (ca) 2200kr. Väntar lite och köper det ist. Lika bra att köpa bra direkt ist för att börja köpa nya till nästa sommar smile Om någon har hört MS6 lr MS6A så får de gärna yttra sig big_smile

Sök