Problem med Slutsteg

uvajed
22 mars 2005 · 1 Inlägg

Hej.

Inhandlade ett beg slutsteg\baslåda igår, har kopplat in dom nu och det verkar som inte att steget går igång.

Har dragit jorden till stolsfästet, plusen till batteriet och remote tjosan till stereon. Men jag har ingen manual till sereon så jag vet ej vilken sladd en ska till.. stereon är en clarion cdc6500R, Bör inte steget gå igång fast man inte har remote kabeln inkopplad. tror steget är ett CDS lr likande

Behöver verkligen hjälp!

Måste lågnivå kabeln vara speciell? jag tog bara en jag hade hemma, sån man har till hemstereon. Kan det vara därför inte steget slås igång?

Xoff Volvo tönt... =)
23 mars 2005 · 2 344 Inlägg

prova att koppla remoten till fast plus, går steget igång då? isåfall felkopplat i huvudenheten, en hemma RCA kabel går fint, men du måste tänka på att en sådan inte är särskillt avskärmad, tar lätt emot störningar från bilen...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
loudness
23 mars 2005 · 4 554 Inlägg

japp prova med det som xoff tipsa om.. felet ligger ganska säkert i samband me remote anslutningarna..

ThompA
24 mars 2005 · 6 Inlägg

eller så kan du (om du inte redan har) skaffa dig en kondensator, 0,5F = upp till 500Watt. 1,0F = upp till 1000Watt...Beror på va steget ligger på... Då får steget mer ström. Du kanske har för lite ström i bilbatteriet.. För att ett steg ska "må bra" å ge som bäst bör de få 14,4Volt.
Mät me en multimeter bara, mellan + å - på steget...
De kan ha me att steget inte får tillräckligt me ström för att hoppa igång. Rca(lågnivå-kablarna)har inget å göra me om steget fungerar eller inte... den kabeln överför bara ljudsignaler.

Hoppas allt går bra. Lycka till smile

Säger bara RWD VOLVO! Skit samma om folk tycker dom e traktorer!!!! Dom håller för de mesta! =))
ThompA
24 mars 2005 · 6 Inlägg

glömde en sak... remote kabeln bör vara blå/vit på stereon...

Säger bara RWD VOLVO! Skit samma om folk tycker dom e traktorer!!!! Dom håller för de mesta! =))
loudness
24 mars 2005 · 4 554 Inlägg

hade det varit dåligt med spänning fram hade skyddet i steget löst ut och indikerat fel.. jag tror mer på remoten... 14.4volt är riskabelt att uppnå eftersom de då bildas explosiva gaser i batteriet

Mr_Ice
24 mars 2005 · 16 Inlägg

uvajed skrev:
Hej.

Inhandlade ett beg slutsteg\baslåda igår, har kopplat in dom nu och det verkar som inte att steget går igång.

Har dragit jorden till stolsfästet, plusen till batteriet och remote tjosan till stereon. Men jag har ingen manual till sereon så jag vet ej vilken sladd en ska till.. stereon är en clarion cdc6500R, Bör inte steget gå igång fast man inte har remote kabeln inkopplad. tror steget är ett CDS lr likande

Behöver verkligen hjälp!

Måste lågnivå kabeln vara speciell? jag tog bara en jag hade hemma, sån man har till hemstereon. Kan det vara därför inte steget slås igång?

ganska säker på att du har kopplat fel på remoten till stereon..den är blå eller blå vit. testa o ta ström från + på steget i bak o koppla in på remoten, om det "hoppar" igång då så har du kopplat fel på stereon i fram. lycka till!

Theo
24 mars 2005 · 859 Inlägg

loudness skrev:
hade det varit dåligt med spänning fram hade skyddet i steget löst ut och indikerat fel.. jag tror mer på remoten... 14.4volt är riskabelt att uppnå eftersom de då bildas explosiva gaser i batteriet

"14.4volt är riskabelt att uppnå eftersom de då bildas explosiva gaser i batteriet"

Skulle gärna vilja veta vad du snackar om?

loudness
24 mars 2005 · 4 554 Inlägg

vad jag har lärt mej börjar batteriet gasurladdas vid ca14.2volt och när det pågår sjunker batterisyrans nivå och cellerna tar skada...
varför skulle det inte vara så? när ´slutstegen testats drivs dom antagligen med en trafo som utan problem levererar 14.4 volt...

Senast redigerat av loudness (24 mars 2005)

MatsaBusen
9 april 2005 · 515 Inlägg

bör inte vara några problem med att de ligger runt 14,4v men annars går de ju enkelt att lösa genom ett gelebatteri smile

har du lite stereogrejer så ju det ändå ett måste om du inte vill ha hela skuffen full av blybatterier...

loudness
9 april 2005 · 4 554 Inlägg

gelebatteri?? va e de? aldrig hört talas om de...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang