4443
Sök

Garaget är väl för alla??? Eller?

DFFL
9 020 Inlägg
8 april 2008
bmx skrev:
olirc skrev:
Ser hellre en vardagsbil som nån fått till snyggt med eget arbete än en fläskig bil som nån annan byggt åt.

precis!!håller med!

Är det inte bilarna som bedöms här?

Jag ger bilen betyg efter hur den ser ut, inte efter hur mycket arbete som lagts ner och vem som gjort det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
8 april 2008
Personligen  är jag inte intresserad av en volvo 240 med hemma byggt avgassystem å tonade rutor, hur mkt ägaren än slitit med den.

Är heller inte de minsta intresserad utav en helt ny Porsche boxtster som någon tryckt i en baslåda, vill jag se exotiska originalbilar tittar jag på Top Gear!

Sen tror jag alla har sitt område, och olika typer av bilar tilltalar olika människor, där hurvida dom kan relatera till sig själva avgör intresset - som med allt annat.

Lev med det?

Sky´s the limit...

ElectroRaggare
886 Inlägg
8 april 2008
Rushman skrev:
Personligen  är jag inte intresserad av en volvo 240 med hemma byggt avgassystem å tonade rutor, hur mkt ägaren än slitit med den.

Är heller inte de minsta intresserad utav en helt ny Porsche boxtster som någon tryckt i en baslåda, vill jag se exotiska originalbilar tittar jag på Top Gear!

Sen tror jag alla har sitt område, och olika typer av bilar tilltalar olika människor, där hurvida dom kan relatera till sig själva avgör intresset - som med allt annat.

Lev med det?

Kunde nog inte sagt det bättre själv.

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

193 Inlägg
8 april 2008
Tycker det är tråkigt när dessa typer av trådar kommer upp, som ni kan se har jag själv ingen värsting bil, inte på långa vägar. Men jag använder de pengar jag kan spara till att göra små saker. --->Bilen<---

Tyvärr måste jag säga, så bor man i Sverige där det är fult att ha pengar, fult att tjäna pengar, och fult att spendera pengar, men det är helt okay att vinna pengar.

Vad jag vill få sagt är att har man pengar, och köper en dyr bil, och lägger hela sin själ i bilen. Så är väl inte det varesig bättre eller sämre än om man inte har så mycket pengar, så man får köpa en billig bil att lägga sin själ i.

Båda bilarna är beundrans värda och exceptionella, men på sina egna sätt. För oavsett saldo på kontot så delar vi en sak, Vi gillar bilar, kom ihåg det.

Vill ni se andra bilar börja rösta annorlunda.

Mvh Viktor

2 079 Inlägg
8 april 2008
Aerodynamik skrev:
Folk vill väl se alla snygga bilar och inte billiga projekt?

min snygga bil är ett billigt projekt wink

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

(none)
1 725 Inlägg
9 april 2008
Ja tycker att de som är meddlemar utan bil borde ha lite mindra möjlighter. Som att kanske inte få rösta på andra bilar..Bara ett exempel!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

160 Inlägg
9 april 2008
många bygger bilar med små medel...är man lite tekniskt kunnig..och positiv/envis, ..så finns det bara möjligheter...   ett budget bygge  där någon(hjälte) har gjort t.e.x egna bärarmar,sektionerat en kaross,trimmat en motor själv ,gjort egna lösningar,tillverkat en bussning,lackat... osv... är i mina ögon högaktningsvärt,kan själv andan är väldigt viktig....  att bygga nåt eget själv är dessutom lärorikt vad det än är/må vara..... det finns gott om vassa budgetbyggen&klurigt folk i svergie... tack och lov...
Senast redigerat av insanebrains (9 april 2008)

245 Inlägg
9 april 2008
FireTraXX skrev:
bmx skrev:
olirc skrev:
Ser hellre en vardagsbil som nån fått till snyggt med eget arbete än en fläskig bil som nån annan byggt åt.

precis!!håller med!

Är det inte bilarna som bedöms här?

Jag ger bilen betyg efter hur den ser ut, inte efter hur mycket arbete som lagts ner och vem som gjort det.

Finns ju dom som bygger om gamla Amazoner som blir hur snygga som helst. Såg för ett tag sen att det är en här på Gorg som har ett projekt på gång med just en Amazon med en flipfront om jag minns rätt?

2 014 Inlägg
9 april 2008
Precis som det inte handlar enbart om antalet kronor man plöjt ner i bilen så handlar det inte heller enbart om antalet timmar man lagt ner. Kan garantera att jag kan lägga hundra timmar seriöst arbete på min bruksbil och inte en jävel skulle höja på ögonbrynen åt den, inte ens jag själv.

Börjar störa mig rätt rejält på att folk ska hålla på och dela in bilar efter hur mycket pengar, arbetstimmar, lån, grå hår, förtvivlade flickvänner eller vad det nu är som går åt för att bygga en bil. Det är ju för fasen (åtminstone enligt min ödmjuka mening) slutresultatet som räknas! Att man har mycket pengar att lägga på en bil innebär inte att man per automatik har bra smak och att bilen därmed blir något att hurra för. Samma princip gäller arbetstiden man lägger.

Dessutom ska man inte glömma att om någon lagt mycket pengar på en bil så ligger det oftast/förhoppningsvis en hel del arbete bakom att tjäna in dem pengarna.

Vissa har goda kunskaper, andra har gott om tid och några få lyckliga har gott om pengar. Vissa jäklar har till och med en kombination av några eller alla dessa ingredienser. Men försök någon gång förstå att alla är vi inte lika, utan olika förutsättingar råder. Naturligtvis är det skojigt med folk som kommer på egna koncept och/eller lösningar när det gäller att bygga ett bilprojekt, men alla har som sagt inte den möjligheten.

olirc skrev:

Vissa som lägger mycket pengar på bilen har byggt dem själva också.

Decibel skrev:
Bara för att man har mycket lån på bilen betyder inte att man har mycket pengar wink

Att ha en snygg bil behöver inte förutsätta att man har lån på den, liksom att man har lån på sin bil inte behöver betyda att den är snygg/grym på något sätt.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Sök