4478
Sök

Garaget är väl för alla??? Eller?

2 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
Vaffö inte lyfta fram (garaget presenterar) dom som JOBBAR me sina bilar istället för å visa dem som har mest pengar? Finns många därute som jobbar å står i (med begränsad ekonomi) å vill visa upp sina åk!!!!!! Det är väl ändå en Garagesida å inte en utställningssida?

blacken
8 april 2008
Det är lite upp till dom att lägga ut sina "alster" också.

2 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
blacken skrev:
Det är lite upp till dom att lägga ut sina "alster" också.

Aaah, trodde att det var sidan som valde ut dom som har bäst betyg

7 120 Inlägg
8 april 2008
Folk vill väl se alla snygga bilar och inte billiga projekt?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 april 2008
Det gäller ju att man bara gör ett bra jobb med bilen, många med lite pengar gör fel så dom stylar bilarna fult, och då blir det dåliga betyg.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

3 113 Inlägg
8 april 2008
Många med liten ekonomi har ju klart inte samma resurser som lite rikare men det har ju ingen betydelse om hur slutresultatet blir, utan bara hur mycket längre tid det tar.

Mer pengar = mindre tid för spara, mer för att kunna spendera
Mindre pengar = tid för att spara, längre tid tills att kunna spendera

Semper Fi

blacken
8 april 2008
Aerodynamik skrev:
Folk vill väl se alla snygga bilar och inte billiga projekt?

Det är minst lika intressant att se på olika projekt innan dom är klara, som att se den färdiga "produkten". För det handlar ju om mångfald i det långa loppet eller hur?.  "Billigt" och snyggt kan faktisk gå hand i hand.

729 Inlägg
8 april 2008
Det är minst lika intressant att se på olika projekt innan dom är klara, som att se den färdiga "produkten". För det handlar ju om mångfald i det långa loppet eller hur?.  "Billigt" och snyggt kan faktisk gå hand i hand.

Håller med! Skulle gärna se mer av dessa "billiga" bilar under Garaget presenterar-sektionen. Naturligtvis ska dessa bilar vara i utmärkt skick och det är ju klart att ingen vill titta på skrothögar, men sådana bilar som någon verkligen lagt ner tid och kärlek på är intressanta att kika på...

2 014 Inlägg
8 april 2008
Yoyangamalde skrev:
Vaffö inte lyfta fram (garaget presenterar) dom som JOBBAR me sina bilar istället för å visa dem som har mest pengar? Finns många därute som jobbar å står i (med begränsad ekonomi) å vill visa upp sina åk!!!!!! Det är väl ändå en Garagesida å inte en utställningssida?

Ouch, vilken grym generalisering! Alla ägare till bilar som presenteras där har nog inte mest pengar ska du se. Och det ena behöver inte utesluta det andra, det går att lägga massor jobb på en bil även om man lägger massor av pengar på den.

Jag har då fan inte obegränsad ekonomi i alla fall.

Dessutom vill nog alla (vare sig de lägger pengar, jobb eller både och på bilen) visa upp sina åk.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

798 Inlägg
8 april 2008
Alecci skrev:
Ouch, vilken grym generalisering! Alla ägare till bilar som presenteras där har nog inte mest pengar ska du se. Och det ena behöver inte utesluta det andra, det går att lägga massor jobb på en bil även om man lägger massor av pengar på den.

Jag har då fan inte obegränsad ekonomi i alla fall.

Dessutom vill nog alla (vare sig de lägger pengar, jobb eller både och på bilen) visa upp sina åk.

Håller med!

Bilarna som visas är väl de bilarna som det gjorts bäst jobb med, jag tycker det är väldigt blandad prisnivå bland bilarna på startsidan. Min 12 år gamla Mazda har jag verkligen lagt ner mycket tid på att få den som ser ut nu, och jag är 20 år med ett vanligt jobb...

Högt betyg återspeglar antagligen stort antal besökare och därmed högt "affektionsvärde"? Garaget är ju trots allt upp till besökarna och det är enbart dessa man bör skylla om man inte är nöjd med bilarna som visas...

Thorssa
8 april 2008
Jantelagen? Luktar avundsjuka

Meister
6 763 Inlägg
8 april 2008
Dubrolles golf är väll ett bra exempel på en billig bil som är med där. Jag tycker den är ballast av de som ligger på första sidna nu.

Jag tycker att de ofta är de som bygger med tight budgett som bygger ballaste bilarna. Men sen kan de ju vara riktiga brutalbyggen som kostar fläsk åxo men de är långt ifrån lika roligt som en råttig golf big_smile

798 Inlägg
8 april 2008
Thorssa skrev:
Jantelagen? Luktar avundsjuka

Tyvärr är väl detta Sveriges signum... sad

DFFL
9 020 Inlägg
8 april 2008
Jag ser hellre den riktigt feta bilen som någon lagt 150 000kr på att få så som han/hon ville ha den istället för den ruttna högen med biltema-fälgar för att ägaren inte har några pengar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

245 Inlägg
8 april 2008
Ser hellre en vardagsbil som nån fått till snyggt med eget arbete än en fläskig bil som nån annan byggt åt.

7 100 Inlägg
8 april 2008
olirc skrev:
Ser hellre en vardagsbil som nån fått till snyggt med eget arbete än en fläskig bil som nån annan byggt åt.

precis!!håller med!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
8 april 2008
Ser hellre att någon har gjort ett bra jobb, spelar ingen roll om ekonomin, bara det ser snyggt ut, och att ägaren är nöjd.

Sen om andra inte gillar det så är det väl upp till dom, men garaget är väl till för alla, stora som små. Fattiga som rika.

Eller har jag fel?

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 567 Inlägg
8 april 2008
olirc skrev:

Håller med där... dock så finns det ju vissa gränser på vad som är snyggt och rent jäv** bonmeck
Men folk som köper en fin bil av någon känd byggare eller ett projekt som någon har lagt tusentals timmar på för att få till och sedan tar åt sig äran är rent ut sagt äckligt..Visst att man tar hand om bilen på alla sätt, Men något som man aldrig kan få med på köpet är "själen" i den bilen som någon har lagt ner i den.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

4 299 Inlägg
8 april 2008
Mäki skrev:
Det gäller ju att man bara gör ett bra jobb med bilen, många med lite pengar gör fel så dom stylar bilarna fult, och då blir det dåliga betyg.

Mitt i prick Mäki wink

Bara för att man inte har så himla mycke klirr i kassan betyder de inte att man inte kan göra ett bra jobb på bilen. De handlar om att använda de man har råd me på rätt sätt o framförallt va noga me detaljer. På så sätt får men lätt en snygg bil.

2 911 Inlägg
8 april 2008
Yoyangamalde skrev:

Bara för att man har mycket lån på bilen betyder inte att man har mycket pengar wink

Sök