Tips på lågpris-styling till S40 mottages omgående

Mankan1978 Son Of Murphy
24 januari 2008 · 782 Inlägg

Tjena!

Tänkte ta mig till Uppsala o Sc-styling i morgon fredag 25/1, men vet fasiken inte vad jag ska ha... hmm Tänkte därför höra vad ni har för tips o idéer.

Jag har nu 2.000kr att shoppa för och vill ha råd o tips på vad jag kan köpa.
Detta är väl något av det jag har funderat på.

1. 2st Hella 3000 Compact á 599kr/styck
2. Xc grill Helsvart utan märke á 995
3. Svarta sidomarkeringar á 595 för alla fyra
4. Ögonlock
5. Slutrör (i den mån butiken har så klart) med dubbla pipor ca. 500kr

Eller kanske något annat läckert som inte finns med på listan men som jag inte tänkt på?
Har lite små planer på o göra en "Black and white" av hela bilen, men som sagt 2.000kr i månaden får gå till styling kontot... wink

Tacksam för svar o tips. smile
Självklart kommer bilder läggas upp på monteringen

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
AreeZ Golf mk3 LOUD
24 januari 2008 · 515 Inlägg

XC grillen gör mycket tycker jag !
Nya sidomarkeringar är snyggt.

Kan ju även kika in till oss på Micro å se vad
vi har hemma smile

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173
Volkswagen Golf VR6 "Pendlarbilen" (1992)
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
25 januari 2008 · 1 098 Inlägg

Extraljusen kan du hoppa över tycker jag!

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Mankan1978 Son Of Murphy
25 januari 2008 · 782 Inlägg

AreeZ skrev:
XC grillen gör mycket tycker jag !
Nya sidomarkeringar är snyggt.

Kan ju även kika in till oss på Micro å se vad
vi har hemma smile

Ja det är ju två saker jag har råd med, och som förändrar ganska mycket! wink

Nja, tycker inte Micro har något speciellt faktiskt... Har varit där mycket, kollat både det ena o det andra, men inget som faller mig i smaken. Var på jakt t.ex. efter ett ändrör, men ni har inte för 3" anslutning, märkte jag efter felköp... sad

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Mankan1978 Son Of Murphy
25 januari 2008 · 782 Inlägg

speedfreak racing skrev:
Extraljusen kan du hoppa över tycker jag!

Jo jag tänkte att köper man grill så försvinner den ju bakom ljusen... hmm Men extraljus behövs, då orginal ljusbild är värdelös på en S40... sad Kanske ska satsa på ljusramp istället? hmm Behåller det cleana utseendet

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
AreeZ Golf mk3 LOUD
25 januari 2008 · 515 Inlägg

Mankan1978 skrev:

AreeZ skrev:
XC grillen gör mycket tycker jag !
Nya sidomarkeringar är snyggt.

Kan ju även kika in till oss på Micro å se vad
vi har hemma smile

Ja det är ju två saker jag har råd med, och som förändrar ganska mycket! wink

Nja, tycker inte Micro har något speciellt faktiskt... Har varit där mycket, kollat både det ena o det andra, men inget som faller mig i smaken. Var på jakt t.ex. efter ett ändrör, men ni har inte för 3" anslutning, märkte jag efter felköp... sad

Nja inte helt sant smile
Har allt som simons har i sitt sortiment.
altså slutrör med 3" anslutning både dubbla och enkla upp till 4" utblås typ.

Men satsa på en XC grill och sidomarkeringarna big_smile
då får du en bra början.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173
Volkswagen Golf VR6 "Pendlarbilen" (1992)
Mankan1978 Son Of Murphy
25 januari 2008 · 782 Inlägg

AreeZ skrev:

Mankan1978 skrev:

AreeZ skrev:
XC grillen gör mycket tycker jag !
Nya sidomarkeringar är snyggt.

Kan ju även kika in till oss på Micro å se vad
vi har hemma smile

Ja det är ju två saker jag har råd med, och som förändrar ganska mycket! wink

Nja, tycker inte Micro har något speciellt faktiskt... Har varit där mycket, kollat både det ena o det andra, men inget som faller mig i smaken. Var på jakt t.ex. efter ett ändrör, men ni har inte för 3" anslutning, märkte jag efter felköp... sad

Nja inte helt sant smile
Har allt som simons har i sitt sortiment.
altså slutrör med 3" anslutning både dubbla och enkla upp till 4" utblås typ.

Men satsa på en XC grill och sidomarkeringarna big_smile
då får du en bra början.

Ja inte passar dom slutrör dom har på mitt 3"system ifrån JT iaf... hmm Och det jag fick med när jag köpte systemet passar inte, utan jag måste kapa i bakkjolen i så fall... sad Tänkte därför om det fanns något litet mindre, men har provat två av dom "största" anslutningarna men dom passade inte in i min bakre ljuddämpare... sad Kanske kollar fel också, dom måste monteras utanpå min bakre ljuddämpare antar jag, så dom bör väl vara något större än 3" iaf... hmm Hajar inte så överdrivet mycket av detta, men hittils har jag iaf inte något som passar! tongue

Jupp, XC-grill var jag o beställde på Sc idag, och köpte nya sidomarkeringar. Hoppas dom är lätta att montera, hörde någon vars ena glödlampa pajat i just sidomarkeringen på sin V40, o han åkte på o demontera halva kofångaren... sad Hoppas det inte blir samma problem för mig bara. Jag har ju tyvärr två tummar mitt i samma hand... sad

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
R_fused There is no replacement for displacement
26 januari 2008 · 630 Inlägg

Om inte slutröret passade på jt-systemet har du antagligen fått ett system till en fas 2, där sitter slutröret högre upp.

För 2000:- hade annars sänkfjädrar varit en självklarhet! gör mer för utseendet än något av det andra.
Tycker s/v40, speciellt fas 1 kan se lite roliga ut osänkt, många ser högre ut fram än bak...

Senast redigerat av R_fused (26 januari 2008)

Rubbster Rekondare
26 januari 2008 · 236 Inlägg

Är det en Fas 1 el 2 du har? Xc grillen passar inte på fas 1.
Varför köpa svarta sidomarkeringar när du kan köpa svart toningsfärg som håller super bra.
Ett litet tips när det gäller ögonlocken.. köp inte det på mds eftersom passformen e skit.

Håller med andra talare om de där x-tra ljusena.. sätt inte på det å skäm ut både dig å bilen.

Kika in på bsr å köp ett sportavgassystem el varför inte ett chip smile

mvh!

95% av sveriges kvinnor har ett bra sexliv.. resten hinner jag inte med!
Topman_1
26 januari 2008 · 119 Inlägg

Rubbster skrev:
Är det en Fas 1 el 2 du har? Xc grillen passar inte på fas 1.
Varför köpa svarta sidomarkeringar när du kan köpa svart toningsfärg som håller super bra.
Ett litet tips när det gäller ögonlocken.. köp inte det på mds eftersom passformen e skit.

Håller med andra talare om de där x-tra ljusena.. sätt inte på det å skäm ut både dig å bilen.

Kika in på bsr å köp ett sportavgassystem el varför inte ett chip smile

mvh!

Varför passar inte Xc grillen Fas 1?

Jag har själv en på min bil och är en Fas 1big_smile

Malmöit
Volvo XC70 (2014)
Volvo V90 "Vovvebil 1" (1998)
dj_padde
26 januari 2008 · 1 813 Inlägg

jag hade sparat ett par månader isf och köpt ett helt kit med kjolar hos realcar för 8900:- inte det som sitter på deras oranga bil för det e så vanligt och ser konstigt ut.. sattsa på det som sitter på deras silvriga som dom har på bild det e snyggt.. sen köp usa blinkers! onödigt att köpa svarttonade sidomarkeringar då du kan köpa tonings spray på burk och spraya orginalen ist..... kommer du ju billigt undan bara där..!! klart du ska byta grillen men om det ska väntas så hade jag lackat om grillen svart lr nått i den stilen..!!

sattsa på ett kit och sänkning och lite färg och tonings spray wink !!

men det e ju upp till dej hur du vill göra hehe men lycka till iaf=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Mankan1978 Son Of Murphy
26 januari 2008 · 782 Inlägg

Det är en Fas 1 jag har, och Xc-grillen borde passa då flera olika firmor säljer dom just till Fas 1 och jag har sett många Fas 1or här inne med det... tongue
Sänkning, mjo det kanske kommer... Tycker han är styv o fin som den är nu, faktiskt... smile Men kanske för utseendets skull. Om inte mitt avgassystem tar i då, dvs.
Öööh, shit det där med att man kanske fått Fas 2ans avgassystem kanske stämmer, för den sitter faktiskt en aning för högt... sad Fan, kanske skulle byta ner till 2½" system istället för det 3" jag har nu, så man även slipper klonkandet mot bakaxeln... tongue
Sidomarkörerna är redan inköpta faktiskt, men upptäckte att det är lite jobb o byta dom, annars hade jag bytt idag redan. Man måste tydligen ta ner hela kofångaren för att få dit dom... sad
Kjolkitt o sånt är inte min grej direkt. Skall jag ha något så ska det vara diskret... tongue Har hittat ett dock, men det kostade typ 5.000:- olackat, o sen kostar lack o skit med... sad
Chip kommer såsmåningom det med, och toning av rutor med. Ska försöka hitta någon billig firma som kan göra det bara. Orkar inte hålla på själv o tona, sånt jävla skitgöra och sen har man aldrig gjort det själv heller...

Ja jag kanske låter en aning negativ om era förslag o så, men jag har väldigt udda smak! tongue

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
rbys40
4 april 2008 · 3 Inlägg

hej jag har en s40 2.0 t jag har chippat den men efter några månader så börjar bilen att hacka, har koplat bort batteri men det hjälpte bara en stund, e det nån som vet vad det kan va för problem, vet inte heller om de som chippade bilen va bra, men det gick som fan när jag fick bilen... kan nån hjälpa mej med d??? Hans

R_fused There is no replacement for displacement
4 april 2008 · 630 Inlägg

dj_padde skrev:
jag hade sparat ett par månader isf och köpt ett helt kit med kjolar hos realcar för 8900:- inte det som sitter på deras oranga bil för det e så vanligt och ser konstigt ut.. sattsa på det som sitter på deras silvriga som dom har på bild det e snyggt.. sen köp usa blinkers! onödigt att köpa svarttonade sidomarkeringar då du kan köpa tonings spray på burk och spraya orginalen ist..... kommer du ju billigt undan bara där..!! klart du ska byta grillen men om det ska väntas så hade jag lackat om grillen svart lr nått i den stilen..!!

sattsa på ett kit och sänkning och lite färg och tonings spray wink !!

men det e ju upp till dej hur du vill göra hehe men lycka till iaf=)

Man ska inte börja i fel ände:) tycker det bara ser dumt ut med kjolpaket på osänkta bilar med orginalfälgar. Ska man överhuvudtaget ha ett kjolpaket tycker jag det skall vara riktigt diskret och bilen i övrigt skall vara tokfräsch, ha snygga fälgar och en motor som inte behöver skämmas:)
Vill inte klanka ner på någon men riktigt vågad styling utan motor tycker jag är rätt löjligt

Senast redigerat av R_fused (4 april 2008)

Rock-Star
4 april 2008 · 2 982 Inlägg

snacka med micke_D på www.x40nordic.com
han fixar grymma kjolpaket till ruggigt bra priser..

Andreas_o_r
4 april 2008 · 229 Inlägg

rbys40 skrev:
hej jag har en s40 2.0 t jag har chippat den men efter några månader så börjar bilen att hacka, har koplat bort batteri men det hjälpte bara en stund, e det nån som vet vad det kan va för problem, vet inte heller om de som chippade bilen va bra, men det gick som fan när jag fick bilen... kan nån hjälpa mej med d??? Hans

Alltid svårt att gissa vad som kan vara felet, men om du vet vart du chippat den borde du ju rimligtvis ha garanti på jobbet så mitt tips är att åka tillbaka dit du gjorde det och fråga vad som är fel. En felkodsavläsning helt enkelt. Sen ett tips är ju att anlita dom större trim firmorna såsom BSR, Autotech, MTE dom vet vad dom sysslar med och har stor kunskap.

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--
Kia Picanto "Special Edition II" (2015)
Volvo V70 2,5 FT "Polestar" (2009)
rbys40
10 april 2008 · 3 Inlägg

ja felav mej han sa i fall jag ville ha d svart och så gjorde jag d, trodde på han!!!!! men jag får lära mej att inte göra så längre

Weermets Gasglad
11 april 2008 · 295 Inlägg

Sänka bilen gör väldigt mycket för både utseénde och väghållning. Där hade jag lagt pengarna iallafall. Ångrar att jag inte gjorde det det första jag gjorde på min.

Opel Vectra "2.0T" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang