2966
Sök

VW Golf TDI: Får ej upp laddet längre

21 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
Hejsan!
Kör en VW Golf 1.9TDI med AGR maskin. Trimmad, årsmodell 2000, Felfri ända tills nu. Laddat snälla 1.2 bar med den och igår då jag körde i stan sjönk trycket till 0.7 och verkar "låst". Nu går tusen funderingar i skallen på alternativa fel men vill gärna höra mera.
chippet? vacum slangar? nån ventil som kärvat?

Bring it on! MvH: Michael

The one who is trying is the one who suceeds!

10 287 Inlägg
26 mars 2008
Börja med att få felkoder utlästa. Annars kan man gissa röven av sig.
/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

21 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Felkoder avlästa och ingenting. ända koden var för airbag kontakt i passagerar sätet.
Några tips?

The one who is trying is the one who suceeds!

158 Inlägg
1 april 2008
vet inte hur det fungerar på en sån bil men va är det som sköter laddtrycket? data box magnetventil?

1 948 Inlägg
11 april 2008
svårt att säga felet... specielt när du itne får några felkoder...

provat tagit ur chippet? vad är det för trim du har i bilen?
hur långt har den gått? kan ju helt enkelt vara så att din turbo inte vill orka med längre sad

edit: kom på en till sak... dom e ju dessvärre kände för att äta lmm golf tdierna... (själv fått byta min) vet inte om det kan vara det som även spökar för dig? prova ivarje fall att koppla ur den (sitter en kontakt vid luftburken) går han precis likadant då golfen så har du hittat felet...
Senast redigerat av baltis (11 april 2008)

4 554 Inlägg
11 april 2008
jag tippar på luftmassemätaren kompisens golf tdi äter lmm och då slutar den ladda av nån anledning
edit: hans är med chippad

288 Inlägg
12 april 2008
kolla din N75-ventil, om du har en sån på den modellen, kan inte alla vags beteckningar , kolla även alla dina turboslangar och ic, så inte nån spricka finns

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
12 april 2008
Vad har du för turbo? Är det en kkk14 så ser jag det som sannorlikt att det är vakumslangen från Wastegaten till styrventilen eller vidare där ifrån till vakumklockan som gått åt h...e, Eller ventilen själv.

Grundladdtryck på dessa brukar ligga på ca 0,7bar så kolla att du har det, annars så är det turbon som givit upp med stor sanorlikhet. KKK'n ska inte klar mycket högre ladd än 1 bar någon längre stund med hållbarhet säger de lärde... men jag har anledningar till att tvivla också...

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Sök