Hur fungerar det?1

_BILLY_
15 april 2008 · 8 Inlägg

Hej jag har tänkt köpa min första bil nu.. men har inte tänkt köra den på ett år eftersom jag bara är 17 nu.. men smidigast då borde väll vara att ha bilen avställd? och hur fungerar de då, behöver man ha försäkring fastän att man har bilen avställd? tjänar de sig att ha den försäkrad och "påställd" så jag kan ha den som övningskörningsbil?


Tråd låst pga dålig rubrik. Välkommen till Garaget.org!
Mvh Moderator.

sveddan
15 april 2008 · 1 453 Inlägg

Nej du behöver inte ha den försäkrad om den är avställd.
Frågan om det lönar sig att övningsköra med bilen kan nog bara du svara på?

John87 Stolt Volvoägare
15 april 2008 · 4 913 Inlägg

Den måste vara försäkrad om du ska använda den. Ställer du av den så betalar du inte på den, men såfort du ställer på den så kommer du få betala.

Ska du övningsköra måste du naturligtvis ha den påställd och försäkrad med minst trafikförsäkring.

Ska du inte använda den så är det ju lika bra att ställa av den så den inte kostar pengar "i onödan".

Senast redigerat av John87 (15 april 2008)

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
zkumboll
15 april 2008 · 53 Inlägg

Tänk dock på att om den inte är försäkrad när den är avställd, så är den inte... just det, försäkrad. En avställd bil kan bli stulen lika ofta/sällan som en påställd osv. Men försäkringen för en avställd bil kan knappast bli speciellt mycket.

Portal Filkörning?
15 april 2008 · 852 Inlägg

det finns väll någon form av garage försäkring? vet att det finns för motorcyklar men har inte tänkt på om det finns till bilar.

_BILLY_
15 april 2008 · 8 Inlägg

Okey tack för alla svaren smile nu blev jag mycket klokare tongue få nog bli så att jag ställer av den tills jag fyller 18..

Noiseprojekt
15 april 2008 ·

_BILLY_ skrev:
Okey tack för alla svaren smile nu blev jag mycket klokare tongue få nog bli så att jag ställer av den tills jag fyller 18..

Bättre rubrik? roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang