6306
Sök

Hur gör man för att koppla in ett bateri till slutsteget?

406 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
#1
Hej har problem med att mina slutsteg äter ström. Ska nu koppla in ett batteri till dom. Men hur ska allt kopplas?  Är det att ta en strömkabel från bilbatteriets + och kopla det till det andra bateriets + eller?

MvH Glenn Wiberg

21 761 Inlägg
20 april 2008
#2
Tänker du sätta det extra batteriet i skuffen?
Hur märker du att strömmen inte räcker till, blinkar bilens belysning mycket?

4 663 Inlägg
20 april 2008
#3
Drönirettab skrev:
Tänker du sätta det extra batteriet i skuffen?
Hur märker du att strömmen inte räcker till, blinkar bilens belysning mycket?

om det är fallet så skulle jag pröva att få in en kondensator istellet för xtra batteri big_smile
Mvh Robin

20 april 2008
#4
Saab_Robin skrev:
Drönirettab skrev:
Tänker du sätta det extra batteriet i skuffen?
Hur märker du att strömmen inte räcker till, blinkar bilens belysning mycket?

om det är fallet så skulle jag pröva att få in en kondensator istellet för xtra batteri big_smile
Mvh Robin

ett extra batteri är att föredra framför en kondensator.

extra batteriet kopplas in genom att dra kabel från plus på främre batteriet till plus på bakre batteriet. kabeln säkras av både fram och bak. sen så jordar du det bakre batteriet, antingen på det första batteriets minuspol, eller i karossen.
Jag jordade iallafall av i karossen bak smile

1 058 Inlägg
20 april 2008
#5
Saab_Robin skrev:
Drönirettab skrev:
Tänker du sätta det extra batteriet i skuffen?
Hur märker du att strömmen inte räcker till, blinkar bilens belysning mycket?

om det är fallet så skulle jag pröva att få in en kondensator istellet för xtra batteri big_smile
Mvh Robin

en kondensator löser INTE problemet! belysningen kan ibland sluta blinka lite, men steget får ju fortfarande inte den ström som det vill ha..

PoLoud =D


Sök