5020
Sök

Hjälp om baslåda bygge, hur stor basport behöver jag?

237 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
#1
hej

Jag håller på med en låda till mina två 12er, den är:
91cm Bred
41cm Höjd
42cm Djup

och lådan är uppdelad på mitten inne i lådan.
jag ska ha 2 basportar, (1 basport på varje sida) måste basporten vara 4tum, eller går det bra med snäppet mindre, får ej plats med 4tums port, eller kommer det låta skit?smile
/ lukas

Abaaaaaaaaa

2 911 Inlägg
21 april 2008
#2
Två 4" portar är t.o.m. för litet.

Rekommenderat för så stor låda är 400-540cm2 portarea
En 4" port = 81cm2

Vad är det för basar ?

237 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
#3
Decibel skrev:
Två 4" portar är t.o.m. för litet.

Rekommenderat för så stor låda är 400-540cm2 portarea
En 4" port = 81cm2

Vad är det för basar ?

Okej, så jag måste ha 4tum? låter det väldigt dåligt annars?, den är upp delat, så det är som två olika lådor fast dom sitter ihop...jag har mds
/ lukas

Abaaaaaaaaa

Noiseprojekt
21 april 2008
#4
Mr-Karlsson skrev:
Decibel skrev:
Två 4" portar är t.o.m. för litet.

Rekommenderat för så stor låda är 400-540cm2 portarea
En 4" port = 81cm2

Vad är det för basar ?

Okej, så jag måste ha 4tum? låter det väldigt dåligt annars?, den är upp delat, så det är som två olika lådor fast dom sitter ihop...jag har mds
/ lukas

Vad för MDS basar??
Märket säger inte vilken volym dom kräver!!

237 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
#5
okej, det är mds audiophile på 300w st, visar bild:)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59035/321394_4j6j64.jpg
text

Abaaaaaaaaa

Noiseprojekt
21 april 2008
#6
Mr-Karlsson skrev:
okej, det är mds audiophile på 300w st, visar bild:)

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59035/321394_4j6j64.jpg
text

modellnamn??
F-3012 eller nått sånt?

237 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
#7
MDS Audiophile SVC

Abaaaaaaaaa

1 338 Inlägg
21 april 2008
#8
Tjena

ring eller maila till din MDS affär eller åf så kommer dom ge dig en korrekt ritning gratis till just dom basarna!!

Blir bara dåligt fall man ska chansa på detta..

MVH

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design


Sök