5043
Sök

Går det att ha slutsteg i hemmet?

237 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
hej smile

Jag undrar om det går att koppla bil slutsteg i hemmet, isåfall hur ska jag koppla, vad behöver jag? smile
/ lukas

Abaaaaaaaaa

Med-lem
129 Inlägg
21 april 2008
Du behöver en 12 adapter för att omvandla strömmen från 230 --> 12 volt. sen är det bara att smacka på högtalarna som vanligt. Gjorde jag och det funka perfa! smile

Man får aldrig en andra schans att ge ett första intryck.

vinnarskalle!
907 Inlägg
21 april 2008
Ett likströmsaggregat, eller något som levererar likström.

237 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
j00k3 skrev:
Du behöver en 12 adapter för att omvandla strömmen från 230 --> 12 volt. sen är det bara att smacka på högtalarna som vanligt. Gjorde jag och det funka perfa! smile

Okej , vet du vart man kan köpa sån adapter? kopplas man in det till batteri? kopplar man det till bilsterio, eller går det med förstärkare/ stero i hemmet?

Abaaaaaaaaa

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 april 2008
Annars kan du ju alltid ha ett löst bilbatteri (ett som inte avger farliga gaser wink  tongue ) och sen tex en Ctek MSX-7000 som laddar batteriet medan du spelar.

Köpte själv en sån förra veckan och gjorde ett rejält klipp, visade sig att mekonomen hade kampanj (och har det fortfarande wink ) på just MSX-7000 där dom ger bort dom för 895kr. Annars tar dom 1495kr för den laddaren, snacka om att jag hade bra timing för en gångs skull big_smile

Fast iofs behövs ju inte batteriet om du köper en Ctek MSX-7000 eftersom den har supply-läge där den ger ström utan att vara kopplad till ett batteri.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök