4251
Sök

Vanligt med bubblor efter lackering av glasfiber?

671 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
#1
Jag har lite delar i glasfiber som ska in på lackering. Hur stor är risken att man får bubblor efter att bilen stått ute i solen? är det nått man ska räkna med eller är det mer ovanligt??

//kohler

Second is the first loser

Allfixare
1 475 Inlägg
21 april 2008
#2
slipa ner sakerna till plasten och låt den stå ett tag... gärna veckor. och låt det andas, glasfiber bildar en slags gas som det utsöndrar ett bra tag eferåt, och då bildas dessa blåsor. det finns säkert nån grundfärg eller medel att tvätta med för att förhindra det men vet ej säker. Men jag är säker på blåsorna då en vän som hade en corvette råkade ut för detta.


Team Carkings
2 300 Inlägg
21 april 2008
#3
Mitt kolfibertak råkade ut för detta hos lackeraren=( Ser ut som man kastat snö över hela taket.....totalförstört=( men men inte mycket man kan göra åt det nu tyvärr.....


671 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
#4
CarbonFieSTa1 skrev:
Mitt kolfibertak råkade ut för detta hos lackeraren=( Ser ut som man kastat snö över hela taket.....totalförstört=( men men inte mycket man kan göra åt det nu tyvärr.....

yikes

kändes halvkul förstår jag

Second is the first loser

Billackerare
737 Inlägg
25 april 2008
#5
kohler skrev:
Jag har lite delar i glasfiber som ska in på lackering. Hur stor är risken att man får bubblor efter att bilen stått ute i solen? är det nått man ska räkna med eller är det mer ovanligt??

//kohler

Skulle vilja påstå att det är ganska ovanligt. Det brukar kunna bli blåsor om lackeraren bränner lacken i lackboxen. Då stiger luft fickorna, som finns i materialet, uppåt till det kommer igenom färgen och klarlacken och då bildas bubblorna i lacken. Så ska man inte göra med glas fiber delar. Man ska låta så´na delar luft torka.

Corrado VR6R 3.0 Turbo


Sök