5221
Sök

Knastrigt ljud

1 163 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
#1
Hejsan ha nyss kopplat in min nye stereo smile , låter fint som fan.. men! allt ljud driver ju på mina steg osv. ha ju ett ljudsystem i bilen.. men nu till problemet!

nä ja bara ha på tändningen låter ljudet kanon hur lågt ja än spelar... däremot när ja startar bilen blir det ett knastrigt ljud hela tiden.. men visst höjer ja ljudet försvinner d så man ej hör det .. men ha ja kanske ex. nivå 5-10 hörs det rätt tydligt å e irreterande!... vet nån vad det kan vara för fel?

Tack på förhand// Håkan

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 april 2008
#2
Låter som om du skulle behöva testa ett störningsskydd eller liknande. smile Eftersom det blir när du har bilen igång så är det nog nåt som stör då, helt enkelt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 163 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
#3
ja, köpte en sådan ida men hjälpte ej , kopplade in slutsten i den som sedan gick vidare t stereons lågspänningsuttag... men sedan fanns d även 2 st bruna sladdar som hängde ifrån störningskyddet.... kanske man skulle jordat dom?

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

BilstereoNörd
576 Inlägg
27 april 2008
#4
Hoaken skrev:
ja, köpte en sådan ida men hjälpte ej , kopplade in slutsten i den som sedan gick vidare t stereons lågspänningsuttag... men sedan fanns d även 2 st bruna sladdar som hängde ifrån störningskyddet.... kanske man skulle jordat dom?

Ja troligtvis ska de bruna kablarna vara jordade för att det ska fungera som störningsfilter, men fanns det ingen instruktionsanvisning med i förpackningen där det står hur kablarna ska kopplas?
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

En gång till nu
760 Inlägg
27 april 2008
#5
ja garanterar att du har för dålig jord.. alt så ligger signalkablarna för nära strömkabeln ( tips: ligger en signalkabel för nära vilken som helst signalkabel så blir de störning...)

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

1 163 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
#6
BAE skrev:
Hoaken skrev:
ja, köpte en sådan ida men hjälpte ej , kopplade in slutsten i den som sedan gick vidare t stereons lågspänningsuttag... men sedan fanns d även 2 st bruna sladdar som hängde ifrån störningskyddet.... kanske man skulle jordat dom?

Ja troligtvis ska de bruna kablarna vara jordade för att det ska fungera som störningsfilter, men fanns det ingen instruktionsanvisning med i förpackningen där det står hur kablarna ska kopplas?
// Tommy

Ja.. men tror du båda dom ska jordas lr ska man koppla in på minus lr nåt?... nae man fick ju ej d...  jävla skit hmm ... å d där knastriga ljudet ökar ju mer man gasar iallafall ha ja lagt märke till nu.... hummm..

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!


Sök