Jag har ett problem:P jag skulle vara duktig igår och fylla på olja i min bil, jag hällde i typ 1.5 liter för mycket. efter några mil med hård körning börja bilen rycka som satan, det blir ett jättetryck i motorn oljan sprutar från locket där man fyller på olja över hela motorn det är olja i kylaren, nu undrar jag vad felen kan vara och vilen prisklass vi pratar om
Du har med all sannolikhet blåst topp packningen in i från cylinder/ar till vevhus och kylkanaler + blåst så gott som alla packboxar..
Okej blacken:P har du lust att hjälpa mig med vad som ska köpas nytt? och bytas tänkte lämna in den på en verkstad men vill ha allt klart för dom blir billigare vore snällt
ja skulle tror en bättre beganad motor blir billigare med så mycket olja så är frågan hur mycket som är helt särskillt när du åker en turbo bil med olja i ic`n med ?
Du har med all sannolikhet blåst topp packningen in i från cylinder/ar till vevhus och kylkanaler + blåst så gott som alla packboxar..
Okej blacken:P har du lust att hjälpa mig med vad som ska köpas nytt? och bytas tänkte lämna in den på en verkstad men vill ha allt klart för dom blir billigare vore snällt
Exakt vad som behöver bytas är nog lite svårt att säga så här, men en toppsats + dom packboxar som har rykt behöver du. Du måste även lämna in toppen på planing, hör dig för på olika verkstäder vad dom ska ha för det, behöver inte vara så dyrt. Resten av jobbet gör du själv det är inte så svårt, mestadels geggigt och lite tråkigt här och var. Om kamremmen har blivit nergeggad så måste du även byta den också. (glöm inte spännrullen)
Uj,uj,uj,uj, det finns ingen gräns uppåt för det . Skämt åsido jag önskar att jag kunde hjälpa dig, men är förtidspank, och kan inte längre hålla på med sådant, tyvärr. Men det finns nog säkert någon annan här på Garaget som kan hjälpa dig för en rimlig peng..
Skulle tippa på runt 12000-15000 kr med jobb och byte av toppackning, planing samt kamremsats, vattenpump. Men sen är ju frågan om något mer är skadat. Polaren hällde i 5,8 liter i sin v70 bil , det var bara det att han mitt i stressen glömde o tappa ur den gamla olja. Han kom ca 2 mil innan den började ryka Han hade dock tur och hällde ur dom ca 11 litrarna och tappade i ny igen. Sen gick dn igen. Men den rök ju kraftigt ca 15 mil efter det.. Hela avgaset var ju fullt Men du verkar ju haft redig otur med bara 1,5l....
Mercedes 500E - Called the "Wolf in Sheep's Clothing" by the press.....