4708
Sök

Lacka fälgar?

211 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
Hej på er!

Tänkte bara höra, när man lackar fälgar (alu) behöver man slipa eller jobba sig innan eller är det bara att kleta på? Antar att det är lika bra att plocka bort däcket och lacka hela fälgen?

Till Saab 900 års 93, finns det någon form av skärmbreddare? Eller det vanligaste kanske är att bygga egna?

Ha det bra

erixon89
27 april 2008
tjena!1ja lackade mina alufälgar för inte så längesen ..jag fick slipa och försöka få bort det värsta ..sen är det bara att måla

211 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
Okaj! Va jobbigt det blev, hade hoppats på att det bara var att gegga på, ingen som har lackat utan att ha slipat?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
27 april 2008
går går det väll men färgen sätter sig inget om man inte slipar ner ytan

2slow

född blåvit
624 Inlägg
27 april 2008
tja du kan ju lacka direkt på, bara att det kommer se ut som skit när det e klart smile

Jajjemen!
1 512 Inlägg
27 april 2008
Beror på hur dom ser ut.. Men om dom är fina så är de bara att rugga upp ytan lite med ett fint sandpapper så färgen biter ordentligt.
Är de väldigt mkt lacksläpp kan de löna sig å lämna bort fälgarna på glasblästring. Jag betalade en femhundrig för fyra 18" fälgar. De är inget ja ville snåla in på å stå å handslippa fälgarna tongue
Å däcken är lättast om du kränger av.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

211 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
Tack för alla snabba svar! Jag tar nog och drar över dom med sandpapper så kletar jag på sen. Ingen som viste något och skärmbreddare till sabben?

Jajjemen!
1 512 Inlägg
27 april 2008
Kletar på? hoppas inte du ska penselmåla? tongue

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

211 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
Nej det tänker jag inte göra tongue På oken blir det nog att måla tongue

Soldat
44 Inlägg
27 april 2008
Jag lackadade mina fälgar här i veckan, våtslipa med sandpapper, få bort all rost. 5-6 tunna lager färg och sen 2-3 lager klarlack på det så blev det hyffsat bra sen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12826/328243_etby37.jpg
Så blev det...

//Simma lugnt, Temperani

Soubee
27 april 2008
Jag skulle också rekommendera att du våtslipar fälgarna och sedan lägger flera tunna lager med lack och sedan klarlack uppe på det.

Sök