4790
Sök

Ännu en tråd om Atava

Körv
3 535 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
#1
När jag var i storstan och hämtade ny generator till bilen fick jag se en hemsk syn på bilen.
Den hade stått utanför vårat garage i kristinehamn över natten..

Och när jag kommer fram till bilen får jag se att någon draget ett vasst föremål ca en meter på bilen mad

Så efter ungefär en halvtimme i telefon hade jag lyckats polisanmäla händelsen.

Sen ringde jag Atava och skulle skadeanmäla där. Efter ungefär en 20 minuter (då var jag först i kön hela tiden) Så fick jag höra att dom ringer upp.
Under dom "fem minuter" dom skulle ringa upp på hade jag hunnit byta generator..
När dom väl ringde så fick jag höra att jag skulle anmäla över internet..
Nu ska jag anmäla det och kan inte logga in på sidan för att jag glömt lösenordet.. Det tar tydligen hur lång tid som helst för att få tillbaka lösenordet.

Jag säger inte att atava är dåligt. Utan bara en tråd för dom som undrar hur atava är. Det löser sig nog smile
Är mest arg på dom som repat lacken mad

Truckdriving Man

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
18 april 2008
#2
Jag har bara positiva saker att säga om Atava.

Enkelt att göra skadeanmälan.
Sen har du ett skadenr så tar det några sekunder att tala med dom
via telefon om det.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

Körv
3 535 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
#3
AreeZ skrev:
Jag har bara positiva saker att säga om Atava.

Enkelt att göra skadeanmälan.
Sen har du ett skadenr så tar det några sekunder att tala med dom
via telefon om det.

Ja det ska nog gå bra det här smile

Truckdriving Man

leo_m83
18 april 2008
#4
man får det man betalar för. Anledningen till att atava är så biliga är just pga att man måste göra allting själv ( anmäla auto giro själv, anmäla skada själv genom internet m.m.) . Men som sagt, man får det man betalar för. Vill man ha bättre service så får man betala mer för det

Gödseldräng
4 529 Inlägg
18 april 2008
#5
DÖD åt Atava är min åsikt

fått betalninspåminelser utan ha fått Faktura mad
har skickat några mail om att få en faktura
och så fick jag en fil över mailen från dom men som inte gick öppna
skrev ett nytt mail och sa att jag ville ha det över posten men hr ej fått svar än så snart sägs väl försäkrigen upp och det går till fogden
---------- för det företaget


1 661 Inlägg
18 april 2008
#6
Jag va sugen på att tecka dem nu till sommarbilen, men nu är det 6000:- dyrare än för en månad sen...

Körv
3 535 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
#7
märkte idag faktiskt att jag betalar ju mindre för försäkringen smile Och det är ju bra iaf.

Truckdriving Man

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
19 april 2008
#8
tänkte kolla försäkring på min bil där men dom säger att jag inte finns

eller att mitt personnummer inte stämmer men sist jag kollade har jag inte blivit dödförklarad

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

2 122 Inlägg
19 april 2008
#9
JaggaChafen skrev:
tänkte kolla försäkring på min bil där men dom säger att jag inte finns

eller att mitt personnummer inte stämmer men sist jag kollade har jag inte blivit dödförklarad

vem vet du kanske är ett spöke sedan en bilcrash eller nått?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
27 april 2008
#10
Kollat nu igen plöstligt fanns jag riktigt fina priser på försäkring till Jaggan.

10.000 billigare på helförsäkring än vad halvförsäkring kostar på Ansvar.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

854 Inlägg
29 april 2008
#11
Varken jag eller min bror finns tydligen inte enligt deras sida... Pålitligt...



Sök