Det beror lite på vad för extra bakljus du vill koppla in. Om det är vanliga positionsljus bör du kunna koppla in dem utan något extra relä. Det beror lite på hur det är säkrat i din bil och på vad mer som går på samma säkring.
Om du tar den totala effekten av alla lampor, tex 4 * 21W = 84W. 84w/12V=7A. Ökar du belastningen(totala effekten på lamporna) så bör du säkra upp. Men då gäller det att sladdarna är tillräkligt grova. Finns formler för det också, dock inga jag kan.
ja det är vanliga bakljus.. "Det beror lite på hur det är säkrat i din bil och på vad mer som går på samma säkring" hur kollar man det?? jag har en honda civic 97
ja det är vanliga bakljus.. "Det beror lite på hur det är säkrat i din bil och på vad mer som går på samma säkring" hur kollar man det?? jag har en honda civic 97
tack för svar..
sätt på alla lampor + bromsljus + blinkers å dra ut säkringar en efter en å kolla vad som slocknar? eller ja, gör tvärtom i stället. kan slå lite gnistor annars alltså dra ur en säkring å testa vad som slutar funka.. sen räknar du ihop watten för lamporna som slocknar å räknar ifall den eventuellt tål en par lampor till de e inte direkt svårt att va på säkrare sidan å lägga till relän så skulle råda dig att satsa på det..
ja det är vanliga bakljus.. "Det beror lite på hur det är säkrat i din bil och på vad mer som går på samma säkring" hur kollar man det?? jag har en honda civic 97
tack för svar..
Eventuellt kan du se det om du tittar i locket till säkringsboxen. Där finns ofta en översikt över vilka säkringar som styr vad och vilken Ampere som säkringen skall vara på. Till just din bil vet jag annars inte hur det är kopplat tyvärr..