5196
Sök

El-fel Honda CRX -89

440 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
jag har en honda crx-89:a och när man slår på ljuset och nöär man sedan börjar köra över 10km/h så börjar instrument belysningen och alal mätarna där att blinka och åka upp och ner... någon som kan tänkas veta vad dett är för fel?? endast när jag vrider på lyse så det blir belysning innut i instrumenteringen.. ej när jag ahr automatiskt halvljus.. mvh jim

jim ..

440 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
har kollat igenom alla jordpunkte roch så nu! och ej hiottat något.. någon som kan tänka sig veta vad det är??  mvh

jim ..

440 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
kan tilllägga att den går som den ska när jag har kört bilen väldigt hårt.. och lekt osgv.. men sedan komemr dte igen.. mvh tacksam för svar..

jim ..

440 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
laddar 14volt så inget fel där. heller- men hört lite tips om kretskortet på baksidan av instrumenteringen kolla dne lit einnan bara så ska riva av det i morgon och dyter hela instrument hus mm har ett ligandes återkommer med resultat! mvh

jim ..

440 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
gjorde ingen skilnad när jag bytt kretskort.. någon som kan tänka sig ha en enda aninng om vad feler kav vara?? mvh

jim ..

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
29 april 2008
en sak som jag vet säkert är att du skall inte ha instrumentbelysning om inte halvljuset är påslaget.
Det är inte sammankopplat med det automatiska halvlyset.
Men att mätarna stutsar tyder faktiskt på jordfelsglapp.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

440 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
nej mätarna går upp i topp:P lyser oftast fast... kommit fram till attd et ej kronglar under 10km:P så ska riva av hastighets mätaren i morogn och sew om det hjälper tänkte jag.
börjar bli trött på detta felet.. jo jag vet att där ej är belysning förrens man vrider om den.. mvh jim

jim ..

Sök