4483
Sök

hur många promille går ut på 6 timmar? behöver svar fort =)

804 Inlägg
1 maj 2008
Batta skrev:
blacken skrev:
Oavsett vem man är och vad man glufsar i sig, max två centiliter i timmen kan kroppen förbränna..

Det är sant, men det krävs olika mängder alkohol för att bli full beroende på person, tror det så dom menar.

Tex. en kille 2 meter 140 kg vs liten tjej 1.60 60 kg.

killen kan säkert sätta i sig en starköl och fortfarande ligga under 2 promille, mendans tjejen får 4-5 promille på en starkö.

Det var inga klena starköl du satt på. big_smile

874 Inlägg
1 maj 2008
baaki skrev:
Batta skrev:
blacken skrev:
Oavsett vem man är och vad man glufsar i sig, max två centiliter i timmen kan kroppen förbränna..

Det är sant, men det krävs olika mängder alkohol för att bli full beroende på person, tror det så dom menar.

killen kan säkert sätta i sig en starköl och fortfarande ligga under 2 promille, mendans tjejen får 4-5 promille på en starkö.

Lär mig aldrig det där å nån som kan får gärna rätta mig, men är man typ inte död om man har över 4 promille i blodet?
Senast redigerat av brillmongo (1 maj 2008)

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

Turbocharged
421 Inlägg
1 maj 2008
brillmongo skrev:
baaki skrev:
Batta skrev:

Lär mig aldrig det där å nån som kan får gärna rätta mig, men är man typ inte död om man har över 4 promille i blodet?

En "normal" person mår då fan inte bra med 4 promille.
Det finns väl folk som haft uppåt 7-8 som klarat sig bra.

Att chansa på att kroppen förbränner 2cl i timmen när man ska köra bil är nog ingen bra idé. Tråkigt om det visar sig att din kropp är lite seg i förbränningen liksom wink

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

804 Inlägg
1 maj 2008
brillmongo skrev:
baaki skrev:
Batta skrev:

Man är nära att dö iaf. Runt 4-5promille är väl en normal person medvetslös. Sen finns där ju extremfall, lastbilschaffisar från baltikum som blir utdragna ur lastbilarna med så 7promille och är helt väck.

493 Inlägg
1 maj 2008
Batta skrev:
blacken skrev:

Det där är väldigt rätt jag känner av 1 starköl som bare och jag väger 67kg och är 1,73 lång min polare fick dricka mycket för att känna av och han väger ju 115kg och är 1,90 elelr längre.

2 982 Inlägg
1 maj 2008
tar du bilen nu så räknas det som rattfyllla - och såna människor (enligt mitt tycke) bör varken ha körkort eller bil.

ska man dricka dagen innan så får man se till att kanske bara ta ett vinglas / en halvstarköl.
att man ens ställer en sånhär fråga som du har ställt är bara idioti.(precis som någon annan nämnde)

Sök