Spänningsreducerat hallvjus är ju inte ovanligt å används på dagen .. e väl olika hur starkt d e men säg att d lyser me 60-70 % motsvarande spänning.. E som att sätta motstånd på en diod för att få den lysa olika starkt.. Sen helljus kan man ju normalt aldrig slå på om man har halvljusautomatiken utan måste slå "på" halvljuset. Då får lamporna full spänning och du kan låsa helljuset me...