turbo bil max 30papp

OverBoosted AUTOBAHNRASER
3 mars 2006 · 3 804 Inlägg

Hejsan funderar på att byta bill till sommaren och mina önska mål är
*Turbo
* max 30.000kr
*hyffsad design
framhjulsdrift bak eller på alla fyra spelar ingen större roll men självklart vore bak bäst:)

Har tittat mkt på 200sx.. men varka rinte som man får ett fint objekt för 30tusen lutar mer åt 40-45 då ..

Men iaf kom med alla tips ni har

förlåt för att  ja lägge ri off topic chrizz men de funka inte att starta en tråd på köp råd..  och jag sökte.. och hitta något specifikt på det ja vill ha.


Bmw osv..
BuckNaked
3 mars 2006 · 91 Inlägg

Jodå, visst får man en fin 200:a för 30papp.

Jag gav 20 papp för min 93:a -som var i toppskick bortsett från lite lackskador. man kan ju inte gå på priserna som folk sätter ut på blocket. Finns alltid prutmån :-)

Nissan 200sx S13 "spackelhoran" (1993)
Chevrolet Corvette C5 "rasgas" (2000)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
3 mars 2006 · 3 804 Inlägg

creatix skrev:
Jodå, visst får man en fin 200:a för 30papp.

Jag gav 20 papp för min 93:a -som var i toppskick bortsett från lite lackskador. man kan ju inte gå på priserna som folk sätter ut på blocket. Finns alltid prutmån :-)

hum kanske men dom som ja har sett för 20-30papp har de står
*de o de funkar inte
*fel fel och fel

men de verka rosm alla andra utrom ja hittar en 200sx för de priset tongue men kanske finns lite flera alternativ till sommaren ifs.. men vad finns det för andra roliga bilar då?


Bmw osv..
Fiesta_Power
3 mars 2006 · 120 Inlägg

940/740/850 turbo
alla e bra men 740 e självklart bäst!!

BMW 330i (2001)
lustgasen Saab 99 Turbo-Nörd
3 mars 2006 · 368 Inlägg

ingen volvo. såklart en saab! 900 eller 9000

Med lust att gasa
www.aabh.se/
www.antonbjörklund.se/
Saab 99 GL VAN "Servicebilen-Vanheden" (1977)
Alex_halvordsson
3 mars 2006 · 657 Inlägg

Klart att du ska köpa en nissan 200 för de pengarna, finns väl egentligen inget annat alternativ med de kraven du har. Söker du lite så kan du allt hitta en bra fin 200:a för 30k å säkert mindre oxå, ta god tid på dig bara så du inte springer iväg å köper första bil du ser...

En 200:a har ju snygga linjer som är relativt billiga att göara ännu snyggare, sen så finns det ju mkt stora kunskaper här i landet om de bilarna och den har goda egenskaper att kunna bli en riktigt trevlig å snygg busbil

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik
Chrysler Imperial "392 FirePower HEMI" (1957)
Volvo 240 (1988)
Johanromeo155 Såld på Italienare
3 mars 2006 · 579 Inlägg

Alex_halvordsson skrev:
Klart att du ska köpa en nissan 200 för de pengarna, finns väl egentligen inget annat alternativ med de kraven du har. Söker du lite så kan du allt hitta en bra fin 200:a för 30k å säkert mindre oxå, ta god tid på dig bara så du inte springer iväg å köper första bil du ser...

En 200:a har ju snygga linjer som är relativt billiga att göara ännu snyggare, sen så finns det ju mkt stora kunskaper här i landet om de bilarna och den har goda egenskaper att kunna bli en riktigt trevlig å snygg busbil

Bara att hålla med. Köp ingen volvo 740 TIC. Vanligaste bilen där jag bor utan tvekan.

Akta dig för rost på nissan 200 bara.
Försök få möjlighet att hissa upp den så du kan kolla underredet.

Senast redigerat av Johanromeo155 (3 mars 2006)

FreddeK
10 mars 2006 ·

jag säger bara att sugmotor är kung!

singsong Sir
10 mars 2006 · 21 Inlägg

Varför inte en Ford Probe, relativt billiga, allt från 10 papp till typ 70. Enligt min mening en mycket snygg bil, kan åtminstonde bli!

IzzYzzI
12 mars 2006 · 51 Inlägg

om du köper en nissan så skall du kolla under bakspoilern för där brukar det allti finnas rost. hmm

OverBoosted AUTOBAHNRASER
12 mars 2006 · 3 804 Inlägg

IzzYzzI skrev:
om du köper en nissan så skall du kolla under bakspoilern för där brukar det allti finnas rost. hmm

menar du bakstöt fångaren elelr vingen? vet att de brukar döljas en heldel rost under vingen sad har den rost under vingen blir de inge köp.. då är det ett dåligt ex i mina ögon sad


Bmw osv..
goffy
12 mars 2006 · 324 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

IzzYzzI skrev:
om du köper en nissan så skall du kolla under bakspoilern för där brukar det allti finnas rost. hmm

menar du bakstöt fångaren elelr vingen? vet att de brukar döljas en heldel rost under vingen sad har den rost under vingen blir de inge köp.. då är det ett dåligt ex i mina ögon sad

heehe dåligt x nja det kan jag nog inte hålla med om det är bara så att 99% har råst där tyvär beror det på den vingen är skit och en j-vla vatten samlare, så häng inte upp dig på det för då får du alldrig en 200 inte för dom pengarna i jalla fall (om du inte har en j-vla tur). Och sen att tänka på är att ska du ha en hyfsad 200 för ca 30 lock så ska du nog försöka köppa en innan somaren för då brukar dom gå upp i pris ganska markant. lycka till med köpet.

zortep
19 mars 2006 · 911 Inlägg

Rover 620 Ti kanske finns i den prisklassen som du vill ha i . ganska lyxiga innuti med skinn inredning smile

pic up the phone, wazzzaaa
Tenacious_Dboy Eksjö
19 mars 2006 · 346 Inlägg

nää skulle jag handla turbo bil för 30tusen skulle jag nog leta reda på en fin 240 tic eller 740 tic kostar inte skjortan att laga om det händer nåt..och rätt lätt mekade kan man väl säga med :9..kan inte du så kan väl grannen..jaja men hoppas du får tag i nån bra bil vad det än blir

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
mr_loffe
19 mars 2006 · 272 Inlägg

Tenacious_Dboy skrev:
nää skulle jag handla turbo bil för 30tusen skulle jag nog leta reda på en fin 240 tic eller 740 tic kostar inte skjortan att laga om det händer nåt..och rätt lätt mekade kan man väl säga med :9..kan inte du så kan väl grannen..jaja men hoppas du får tag i nån bra bil vad det än blir

Håller med du får ett fint ex för under 20k
så har du råd med några fina fäljar sen oxå! smile

Mogge_83
19 mars 2006 · 137 Inlägg

Men stopp o belägg klart att du ska köpa dig en nissan 200sx
men spara lite till så kan du ju köpa ett bättre utgångsobjekt
Besök www.200sx.nu där finns all information du behöver.
Besök oxå forumet där om du har frågor o funderingar,
väldigt kunnigt folk där.

Brake em' down like a shotgun !!!
KarlNilsson Örebroare i exil
19 mars 2006 · 970 Inlägg

Ja 200sx är ju klart det vettigaste och roligaste alternativet om man vill ha en billg, rolig bakhjulsriven turbobil. Dessutom är dom inte så fasligt dyra att varken laga eller trimma. Väldigt lättmekad bil över lag och som tidigare nämnts, så finns det stor kunskap om dessa bilar i landet, så det finns alltid någon att fråga om man kör fast. Såg att det pratades om rost under bakluckevingen. Förvisso är det riktigt, men vill ändå påstå att sönderrostade trösklar nästan är vanligare på dom bilarna. Har inte sett ett enda ex som inte har stora hål på undersidan av trösklarna. Speciellt ex med sollucka ska man kolla lite extra på, då deras vatten dränering är mer eller mindre idiotiskt konstruerad. Lycka till i jakten!

Hej FRA!
Maizer
19 mars 2006 ·

200sx är givet, jag sålde min förra helgen och jag saknar den redan sad Riktigt härligt bil!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang