T04E Turbo som rasar

Joodu_6
6 maj 2008 · 194 Inlägg

Verkar bara vara skit.Körde in den exakt som den skulle och gjorde exakt som man ska vid moteringen men lik förbannat så rasa lagret vid 60 mil :S Så nu låter nya turbon på nya motorn illa och blå ryker.Är så jävla less på skitsaker nu smile

Joodu_6
MeloveGolf Vw trimmare
6 maj 2008 · 2 995 Inlägg

du är säker på att du hade rätt olje tryck etc samt höll i turbinen i 30-40sek första starten?
även om du så har en kina så ska den hålla mer än 60mil...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
camaro67 Meister
6 maj 2008 · 6 763 Inlägg

Något har du gjort fel eftersom att de bara höll i 60 mil. Eller så kan de vara något produktions fel.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Sharky
6 maj 2008 · 10 287 Inlägg

Hur har du sett till att det nya lagerhuset (större än ditt gamla) får avsedd mängd olja och att returen tar undan som den ska?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Joodu_6
6 maj 2008 · 194 Inlägg

Det måste vara ett Fabrikations fel på den hmm För jag har gjort EXAKT som det stog på Turbobanditens hemsida och jag har bytt turbo på flera bilar förr och aldrig vart med om nått liknande.Den börja tjuta i lagret men rök inget tills dagen efter å den fick stå på tomgång ett tag för att jag skulle kunna kolla så allt funka då börja den ryka efter ca 5 min på tomgången.... Ska sätta i en NY likadan i morgon (TORSDAG) och ska kolla allt igen.Jag har rätt oljetryck och returen funkar fint...Om jag känner på turbon när den är avstängd så känns den helt felfri men när jag startar bilen så tjuter bara turbon och den laddar EXAKT 0.0BAR. Turbinen snurrar direkt när jag startar bilen men slutar snurra efter ca 10 sec :S å då börjar den ryka...SKIT SKUMT aldrig vart med om nått liknande förr faktist//MVH

Joodu_6
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang