6474
Sök

Stereo byggråd i en Renault 5

Son Of Murphy
782 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
#1
Tjena!

Tänkte drämma in en stereo i en Renault 5a... Inget värsting, värsting utan bara något litet för o göra resorna till o från jobbet lite trevligare! smile
Som vi som har dessa bilar kanske vet, så är inte konsollen den bästa o bygga i (bifogar bild), så jag har en fråga, FINNS det färdiga konsoller av bättre utformning o köpa? Och i så fall, var?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/57331/337878_tb9rwt.jpg
Denna konsoll är inget vidare som stereon sitter

Har en liten känsla av att egentligen räcker det med ett par 6*9:or, men en stereo som driver dom bra vore mysigt! wink Finns mycket paketpriser idag, men har någon tips på bra paket så hojta gärna till om det med! smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Darth Vader
1 644 Inlägg
7 maj 2008
#2
Nej, men man flyttar upp den dit fläktreglagen är, och sätter fläktreglagen där askkoppen är. Offrar den, och sen hystar man ut mittkonsollen

EDIT: Sticker ut och fixar en bild
Senast redigerat av DoWahDiddy (7 maj 2008)

Braaaaap?

Son Of Murphy
782 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
#3
DoWahDiddy skrev:
Nej, men man flyttar upp den dit fläktreglagen är, och sätter fläktreglagen där askkoppen är. Offrar den, och sen hystar man ut mittkonsollen

EDIT: Sticker ut och fixar en bild

Aaah, såg precis din edit, skulle just till o skriva o be om bild! big_smile

Hm, men alltså reglage o sånt är bara o flytta? Dom får plats o så?

EDIT: "Behöver" faktiskt cigg-uttaget, så har du något fint tips på hur man flyttar den? wink
Senast redigerat av Mankan1978 (7 maj 2008)

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Darth Vader
1 644 Inlägg
7 maj 2008
#4
Här har du en bild. Cigguttaget vet jag inte hur du ska lösa, men de borde inte vara nåt problem att flytta runt. Jämte stereon t.ex. Där är det ett tomrum då klockan som ändå aldrig syns sitter smile

Tänk bort mätarna med, de är ju inte original

https://www1.garaget.org/gallery/archive/49777/337896_m6jwb8.jpg
Senast redigerat av DoWahDiddy (7 maj 2008)

Braaaaap?

Son Of Murphy
782 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
#5
Hm, ja det där ser inte dumt ut! smile Ruskigt snyggt vart det! wink
Var det en svår operation? hmm Är ju ingen höjdare direkt på det här...

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Darth Vader
1 644 Inlägg
7 maj 2008
#6
Njae, du får sätta kap/fil i lite inredning. Hela operationen tog kanske 1 ½ timme. Lite smältlim behövs till att fästa ramen

Braaaaap?

Son Of Murphy
782 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
#7
DoWahDiddy skrev:
Njae, du får sätta kap/fil i lite inredning. Hela operationen tog kanske 1 ½ timme. Lite smältlim behövs till att fästa ramen

Okej! smile

Ja jag får se sen vilket stereopaket det blir, hittade två tänkbara på Netonnet, ena var med cd o fyra högtalare (både fram o 6*9or) för 1399kr. Eller ett med bara 6*9:or o cd för 990... wink
Blir ju ändå ingrepp i inredningen så lite till gör ju inget! wink Tack för tipset! smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!


Sök